Prelomové rozhodnutie: Vykašľal sa na kariéru investičného bankára a začal požičiavať šaty

, businessinsider Foto:GlamCorner

Dean Jones je 28 ročný mladý muž, ktorý má bakalára z oblasti financií na Sydney University s vyznamenaním. Po škole sa stal investičným bankárom pre Deutsche Bank v divízii podnikových financií. Stačilo niekoľkých rokov a povýšení a jeho plat dosiahol okolo 300 000 dolárov.

Ale potom to všetko vzdal. Už počas svojho pôsobenia v Deutsche Bank totiž pracoval na svojom vedľajšom projekte. V roku 2012 založil spolu s manželkou GlamCorner, on-line požičovňu pre značkovú módu za 10 až 15 % z maloobchodnej ceny oblečenia.

"Vždy som inklinovali k finančnej oblasti … páčila sa mi predstava práce s firmami, ktorým pomáham navigovať ich stratégiu rastu a rozvoja," spomína si Jones. "V tom čase som veľa pracoval s rozvíjajúcimi sa spoločnosťami… vtedy som si uvedomil, že snáď moje poslanie je inde. V oblasti stratupov."

V októbri minulého roka padlo definitívne rozhodnutie. Opustil firemný svet a začal sa sústrediť výhradne na vlastný startup. "Obchody rástli, bol to ten pravý čas ísť von a na trhu sa prejaviť. Mal som dobrú pozíciu v Deutsche Bank, mal som rád prácu v tejto oblasti, ktorá sľubovala aj veľký kariérny postup … a dokonca som obetoval aj celkom dobrý plat… Ak hovoríme o plat a odmenách, bolo to okolo 300 tisíc dolárov, čo je celkom dosť, aby ste sa ich vzdali. Teraz musíme dohliadať na to, aby ste zaplatili svoje účty každý mesiac, v startupe je totiž pocit bezpečnosti preč. Musíte mať na to žalúdok pripravený, najmä v krátkodobom horizonte."

Jones tvrdí, že mu v podnikanie poriadne prišli vhod skúsenosti, ktoré nadobudol počas pôsobenia v banke. Bol schopný lepšie pochopiť podstatu fungovania podnikania. "Aj keď nemám potrebné odborné  pozadie z oblasti módy alebo eCommerce, svoje základné skúsenosti som nadobudol v oblasti financií a investičného bankovníctva. Tam som sa naučil ako zarobiť peniaze, ako riadiť svoje náklady, a nakoniec, ako zvládnuť svoju stratégiu rastu," hovorí Jones pre businessinsider.

"Pre startupy je to všetko o základoch ekonomiky… počas celého času, ako sme budovali svoj podnik, sme to mali na stále na pamäti. Vedeli sme, že ak sa chceme dostať do bodu, ktorý sme si vytýčili, musíme získať kapitál. A k tomu potrebujeme prehovoriť smerom k investorom v sofistikovaným  spôsobom."

Jones hovorí, že keď máte len 30 minút na to, aby ste predstavili svoj podnikateľský zámer,musíte byť schopní efektívne ho identifikovať a k tomu sú potrebné isté remeselné zručnosti. "Tiež som sa naučil, na čo zamerať tieto diskusie a snažiť sa oznámiť potenciálnym investorom mieru príležitosti, aká sa im otvára," hovorí.

V apríli sa jeho firma zúčastnila prvého kola financovania z AirTree Ventures, čo je tretia najväčšia austrálska firma po DesignCrowd a Pawshake. AirTree považuje Jonesovo podnikanie za atraktívnu investíciu, za príklad si berie americkú firmu Rent the Runway, ktorá ponúka rovnakú službu. Len nedávno ju ohodnotili na 600 miliónov dolárov. Na 6 miliárd dolárovom trhu, kde ženy minú 500 miliónov na oblečenie sám cez on-line prístup, má tento startup skutočný potenciál.

Hoci výška finančných prostriedkov nebola zverejnená, Jones hovorí, že peniaze použije na rozvoj podnikania in-house technológií a na vytvorenie škálovateľných logistických platforiem. "Máme 500 šiat a 30 000 sociálnych fanúšikov, čo to je trikrát viac než majú naši najbližší konkurenti v tejto oblasti. Chceme zdvojnásobiť rast v najbližších 12 mesiacoch," uzatvára Jones.

Súvisiace články

Aktuálne správy