Nemusí byť dobré, hlavne že je lacné: Celosvetovo najpredávanejším pivom je vodnatý ležiak

, qz Foto: SITA

V súvislosti s hokejovým šampionátom sa spomínali aj informácie o tom, koľko piva sa kde vypilo. Ale ak ste ešte neboli v Číne, možno ste ani nikdy nepočuli o značke Snow, čo je svetlé pivo od SABMiller. Pritom je to najpredávanejšie pivo na svete. V roku 2012 sa výrobca pochválil, že ho predal toľko, čo by stačilo na naplnenie 12 olympijských bazénov každý deň počas jedného roka.

Primárnou výhodou Snow je, že sa predáva na najväčšom svetovom trhu s pivom. A tým trhom je Čína, podľa spotrebovaného objemu predbehla USA už v roku 2002. USA aj naďalej vedú, pokiaľ ide o hodnotu predaja. Okrem toho, je Snow lacné pivo, za tretinku dáte len 3 jüany (0,49 dolára) a dobre „pasuje“ k pikantným čínskym jedlám. Kým jedni si kúpia pivo, ktoré skvelo chutí, druhí uprednostnia to, ktoré je lacné. Z desiatich najväčších pivných značiek z celého sveta, patria štyri Číne: Snow, Tsingtao, Yanjing, a Harbin.

Pivo je to vodnaté, s nízkym obsahom alkoholu, dokonca sa zdá, že postupne stráca priazeň čínskych spotrebiteľov. V minulom roku klesla domáca výroba piva o 1 %, ide o prvý pokles v desiatich po sebe idúcich rokoch rastu.

V rovnakom čase ale exportné pivá z Nemecka, Belgicka, Holandska, Francúzska rastú. Obchody a bary so silným pivom sa už objavujú okolo miest ako je Peking a Šanghaj, čo pozorovatelia považujú za príležitosť. Podobne ako keď prví odvážlivci v regióne otvárali pred desiatimi rokmi svoje vinotéky.

Súvisiace články

Aktuálne správy