ŽSR chcú kúpiť podvaly a mostnice predbežne za 5,4 mil. eur

Železnice Slovenskej republiky zaplatia za modernizáciu troch montážnych vozidiel trakčného vedenia 1,754 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,105 mil. eur vrátane dane). Zákazku na devätnásť mesiacov získala spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen vo verejnej súťaži spomedzi ponúk troch uchádzačov.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú nakúpiť drevené podvaly priečne, výhybkové a mostnice počas dvoch rokov za predpokladanú cenu 4,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (5,4 mil. eur vrátane dane). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, odhadované náklady za dodanie drevených podvalov priečnych je 1,1 mil. eur, výhybkových 2,4 mil. eur a mostníc 1 mil. eur bez dane. Štátny správca železničnej infraštruktúry ich používa pri budovaní, opravách a údržbe železničných tratí bez ohľadu na rozchod koľaje a sústavu železničného zvršku. Termín na otváranie ponúk je 1. júla, pri vyhodnocovaní bude rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka a dodávateľ vzíde z následnej elektronickej aukcie.

Modernizácia troch montážnych vozňov trakčného vedenia bude železničiarov stáť 1,754 mil. eur bez dane (2,105 mil. eur vrátane dane). Zákazku na devätnásť mesiacov získala spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. (ŽOS) vo verejnej súťaži spomedzi ponúk troch uchádzačov. Prvý vozeň majú zmodernizovať za deväť mesiacov a každý z ďalších dvoch za päť mesiacov. Predpokladaná cena tejto služby bola 1,755 mil. eur (2,106 mil. eur vrátane dane).

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane 3 600 km tratí a staníc.

Súvisiace články

Aktuálne správy