Finančné poradenstvo: Mladí sú diskriminovaní, nemajú dostatočný majetok

, bloomberg Foto: thinkstock

Investičný priemysel má problém: diskrimináciu na základe veku. Iba 30 percent finančných poradcov aktívne vyhľadáva klientov do 40 rokov. Tvrdí to prieskum firmy Corporate Insight.

Poradcovia preferujú starších klientov z prostého dôvodu. Väčšina dostáva províziu na základe percenta aktív, ktoré spravujú. A typické domácnosti zo 60. a začiatku 70. rokov, sú oveľa bohatší ako ich deti a vnúčatá. Ich čistý príjem päťkrát prevyšuje medián domácností 35 až 44 ročných. Títo „seniori“ vlastnia 22 krát viac aktív, než zástupcovia generácie Y, informuje Bloomberg.

Nedá sa povedať, že by si mladí nedokázali nájsť poradcu, ale väčšina sa aj tak rozhoduje podľa vlastnej hlavy. Ak máte 10 000 dolárový medián čistého imania, nemá zmysel platiť niekomu 300 dolárov za hodinu, aby vám radil čo a ako.

Investičný priemysel určite nebude ignorovať mladších klientov večne. Postupom času, to bude práve táto generácia, kto bude zarábať stále viac a viac. Až raz nebude dôvod prečo sa vyhýbať profesionálnemu finančnému poradenstvu. Dnes len 29 percent mladých hľadá profesionálnu pomoc na poli financií. V prieskume IQuantifi minulý mesiac až 71 oslovených uviedlo, že sa o peniazoch radia s rodinnými príslušníkmi, 45 percent sa v tejto otázke obracia na priateľov.

Zatiaľ čo mnoho poradcov ignoruje ľudí pod 40 rokov, niektoré investičné firmy ich naopak berú až veľmi vážne. Vidia istú obchodnú príležitosť v tom, že si dnes niekto dokáže šetriť. Medzi takéto firmy patrí aj Vanguard Group, ktorá rozšírila svoje služby "osobných poradcov" aj pre klientov, ktorí majú viac ako 50 000 dolárov v aktívach. Doterajšie obmedzenie bolo na hranici 100 000 dolov, dva roky stará služba ponúkala poradenstvo klientom cez internet a po telefóne za poplatok 0,3 percenta z majetku za rok, alebo 150 dolárov na 50 000 dolárové portfólio.

Vanguard tak umožnil rýchly rast nových on-line investičných poradcov, ktorých často označujú za robo-poradcov. Tí si účtujú poplatky za automatizované portfólio. Tieto firmy si môžu účtovať zlomok ceny ľudského poradcu, pretože technológia im umožňujú byť oveľa efektívnejšími. Ale nízka cena nie je ich jediná výhoda. Mladší klienti uprednostňujú transparentné poplatky a užívateľsky priateľské webové stránky. Technológia úplne nahradia ľudských poradcov. Ale aj tí poradcovia, ktorí sa špecializujú na bohatých klientov, budú musieť nájsť spôsob, ako začleniť technológie a stať sa efektívnejšími. Niektorí veľkí zavedení hráči už pochopili, že im partnerstvo s úspešným startupom dáva konkurenčnú výhodu.

Napriek týmto trendom, len 12 percent finančných poradcov oslovených v prieskume Corporate Insight odpovedalo, že by si vedelo predstaviť služby robo-poradcu vo svojom podnikaní. V investičnom priemysle sa veci menia rýchlejšie, než to ľudia pripúšťajú. Ak sa poradenské firmy neprispôsobia, stanú sa dinosauram

Súvisiace články

Aktuálne správy