Ste boháč, alebo lúzer? Podľa toho na akej sociálnej sieti sa prezentujete

, qz Foto: SITA

V digitálnom svete máme pretlak sociálnych mediálnych platforiem a aplikácií. Podľa čoho sa mladí rozhodujú, ktorú sieť budú využívať a prečo? Z nového výskumu Pew Research Center vyplýva, že ich rozhodnutia sú ovplyvnené sociálno-ekonomickým statusom v kombinácii s príjmom rodiny.

Pew Research Center svoj prieskum zameral na dospievajúcu americkú mládež vo veku od 13 do 17 rokov, zaujímal sa o ich každodenné on-line návyky. Žiadne prekvapenie, zo štúdie vyplynulo, že dospievajúci sú takmer neustále pripnutí na sociálnych médiách. Prostredníctvom nových medií komunikuje denne 92 % opýtaných. "Takmer konštantne" je pripojených 25 % respondentov.
 

Aj keď hystéria v posledných rokoch okolo využívania Facebooku opadla, podľa Pew Center 71 % dospievajúcich ho aj naďalej používa, aj keď rovnaké percento opýtaných tvrdilo, že používa viac ako jednu platformu.

Pew tvrdí, že údaje z prieskumu ukazujú zreteľnú potrebu sociálnych médií zodpovedajúcu sociálno-ekonomickému postaveniu. Tinedžeri z menej zámožných domácností, teda tých, v ktorých zárobok nedosiahne 50 000 dolárov ročne, pravdepodobne uprednostnia Facebook. Až 49 % z týchto tinedžerov tvrdí, že FB používajú najčastejšie, v porovnaní s 37 % z bohatších rodín, ktoré zarábajú 50 000 a viac.

V rodinách s kombinovaným príjmom 100 000 dolár alebo viac, je tento trend ešte výraznejší, iba 6 % siahne po Facebooku, po Instagrame  31 resp.  25 %.

Tieto výsledky samozrejme nehovoria o príčinách, prečo by mali vyššie príjmy viesť k intezívnejšiemu využívaniu Instagramu a Snapchatu. Neoficiálne sa ale Instagram stáva čoraz viac miestom, kde sa chválenkárstvo niečím bohatstvo stáva akceptovateľné, alebo dokonca oslavované. Táto argumentácia je základom celej Rich Kids of Instagram javu, voľnej skupiny jedného percenta mladých užívateľov sociálnych médií, ktorí potrebujú ukázať, o koľko majú viac peňazí, než vy.

Samozrejme, že víťazom v tom celom cirkuse je stále Facebook. Mark Zuckerburg získal Instagram v roku 2012, bol to šikovný obchodný ťah. Výsledky tejto najnovšej štúdie naznačujú, že stratégia sa mu vychádza. Do svojho košiara získa nakoniec všetkých.

Súvisiace články

Aktuálne správy