Čo Slováci nakupujú na internete

, Poštová banka Foto: SITA

Tovar, či služby nakupuje na internete približne každý druhý Slovák. Na druhej strane až štvrtina našich si ale doposiaľ nekúpila cez internet žiadny tovar alebo službu. Vyplýva to z najnovších údajov Štatistického úradu EÚ za rok 2014.

Do imaginárnych nákupných košíkov najčastejšie vkladáme  oblečenie a športové potreby. Práve tieto výrobky kupuje online takmer tretina Slovákov. Pätina Slovákov si prostredníctvom internetových nákupov zariaďuje alebo skrášľuje svoj príbytok. Väčšina z nás siaha po online nakupovaní kvôli výhodnejším cenám, širšej ponuke alebo jednoducho kvôli šetreniu času.

Zásadnejší rozdiel slovenských štatistík od tých európskych môžeme badať pri nákupoch dovoleniek. Nákup dovolenky cez Internet si totiž získal dôveru len desatiny Slovákov, kým európsky priemer sa pomaly šplhá k úrovni 30 %.

Podľa najnovších údajov 13 % celkového obratu podnikov na Slovensku, okrem finančného sektora, s 10 a viac zamestnancami, prislúcha elektronickému obchodovaniu. Priemer EÚ28 sa v tomto smere pohybuje na úrovni 15 %. Rekordérmi sú Íri s vyše 50 percentným podielom. Naopak, Gréci online obchodu na chuť neprišli. Pod celkový obrat podnikov v spomenutej južanskej krajine sa online obchody podpisujú len 2 %.

Neodmysliteľnou súčasťou nakupovania je platenie. Jednou z možností, ako ho zrealizovať, je Internet banking. Za týmto účelom využívajú Internet dve pätiny Slovákov.  

Ak nás však internetová nákupná horúčka práve nedrží, často sa utiekame napríklad k sociálnym sieťam. S veľkou pravdepodobnosťou tam stretneme niektorého z našich známych. Každý druhý Slovák totiž používa Internet práve za týmto účelom. Nie je to však, ako by sa mohlo zdať, len záľuba mladých ľudí. Podľa štatistík je na sociálnych sieťach aktívnych až 14 % Slovákov vo veku od 55 do 74 rokov.

Súvisiace články

Aktuálne správy