ŽSR dajú za koľajnice na údržbu tratí najviac 11,23 mil. eur

Železnice Slovenskej republiky nakúpia od českej spoločnosti Moravia Steel z Třinca koľajnice maximálne za 8,8 mil. eur a od rakúskej firmy voestalpine Schienen z Leobenu za 2,43 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaplatia za dodanie maximálne 10,2 tis. ton koľajníc na údržbu tratí za tri roky 11,23 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Od českej spoločnosti Moravia Steel, a.s. z Třinca môžu nakúpiť najviac takmer 7,8 tis. ton koľajníc za 8,8 mil. eur a od rakúskej firmy voestalpine Schienen GmbH z Leobenu maximálne vyše 2,4 tis. ton koľajníc za 2,43 mil. eur bez dane.

Štátny správca železničnej infraštruktúry vybral oboch dodávateľov vo verejnej súťaži rozdelenej na dve časti podľa koľajníc s rôznymi triedami ocele. Železničiari dostali v oboch častiach zákazky po jednej ponuke, predpokladaná cena za dodanie koľajníc bola 11,23 mil. eur bez dane. Na základe uzavretých zmlúv nie sú povinní odobrať predpokladané množstvo koľajníc, a teda ani zaplatiť maximálnu výšku ceny. Predávajúci zas nie sú oprávnení uplatniť voči kupujúcemu žiadne sankcie, ak maximálny finančný objem nebude vyčerpaný.

ŽSR zároveň zrušili verejnú súťaž na dodanie drevených priečnych a výhybkových podvalov a mostníc. Predpokladaná cena trojročnej zákazky bola 9,8 mil. eur bez dane. Dôvodom zrušenia tendra bola zmena podmienok obstarávania, pričom ponuku predložil iba jeden uchádzač. Podvaly a mostnice sa používajú pri budovaní, opravách a údržbe železničných

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane 3 600 km tratí a staníc.

Súvisiace články

Aktuálne správy