Spotrebiteľská dôvera vo Veľkej Británii stagnovala

Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý zostavuje agentúra GfK, sa vo februári dostal na hodnotu jedného bodu a v porovnaní s januárom sa nezmenil

Spotrebiteľská dôvera vo Veľkej Británii sa vo februári držala na vysokej úrovni, keďže spotrebiteľov podporila nízka inflácia a rastúce mzdy. Britskí občania tak mali vyššiu dôveru v oblasti osobných financií. Informovala o tom v piatok agentúra GfK. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý agentúra zostavuje, sa vo februári dostal na hodnotu jedného bodu a v porovnaní s januárom sa nezmenil. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters počítali s hodnotou dvoch bodov.

Tieto údaje sú priaznivou správou pre premiéra Davida Camerona pred blížiacimi sa voľbami. Tie sa uskutočnia 7. mája. „Pokiaľ sa neudeje výrazná medializovaná zmena v indikátoroch, prípadne pokiaľ nebudú mať ľudia výraznejší pocit bohatstva vzhľadom na infláciu blížiacu sa nule, bude ťažké pozorovať výrazne zmeny medzi súčasnosťou a volebným dňom,“ povedal Nick Moon, riaditeľ pre sociálny výskum v agentúre GfK.

Dôvera spotrebiteľov týkajúca sa osobných financií v nasledujúcich 12 mesiacoch je vo februári najvyššia od mája 2014.

Súvisiace články

Aktuálne správy