Dôvera nemeckých spotrebiteľov rastie

Spotrebiteľská dôvera v Nemecku dosiahla najvyššiu úroveň za viac než 13 rokov. Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac február posilnil na 9,3 bodov z januárových 9 bodov. Je to najvyššia hodnota od novembra 2001. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters počítali s tým, že hodnota indexu dosiahne 9,1 bodu.

„Spotrebiteľov v Nemecku evidentne ovplyvnil aj kolaps cien energií v uplynulých týždňoch,“ povedal Rolf Bürkl, analytik GfK. „Nižšie ceny pohonných látok a vykurovacieho oleja zvýšili disponibilný príjem a spotrebitelia tak boli slobodnejší pri iných výdavkoch či nákupoch,“ doplnil. Podľa prieskumu GfK nemeckí spotrebitelia počítajú s tým, že ekonomika bude posilňovať a očakávajú to aj v nasledujúcich mesiacoch.

Súvisiace články

Aktuálne správy