Obvinili banky: Dvom miliónom zákazníkov predali poistenie, ktoré vôbec nepotrebovali

, dailymail Foto:photl; SITA

Nepríjemná situácia pre britské banky. Problém sa týka bezpečnosti platobnej karty. Nútili klientov zakúpiť si poistenie proti strate, krádeži a zneužitiu karty. Vo všetkých ostatných oblastiach života, by už za takýto prešľap musel ísť niekto do väzenia, píše Daily Mail.

Najväčšie banky vo Veľkej Británii boli včera obvinené z toho, že zásadne poškodili klientov, keď im predali nepotrebné poistenie. Týka sa to až dvoch miliónov zákazníkov. Obete sú z radov tých, ktorí kontaktovali svoju banku potom, čo stratili, alebo im ukradli platobnú kartu. Banka ich následne vyzvala zaplatiť za poistenie na ochranu pred podvodnými transakciami. V mnohých prípadoch od zákazníkov vytiahli ročné poistné vo výške medzi 20 – 40 libier, teraz musia vyplatiť náhradu v stovkách libier. Takéto poistenie je totiž úplne zbytočné, pretože banky sú zo zákona povinné vrátiť peniaze z podvodných  platieb svojim zákazníkom. Medzi obvinenými sú aj veľké mená ako Lloyds, Royal Bank of Scotland, Barclays, HSBC a Santander,

Banky už museli vyčleniť viac ako 23 miliárd libier na kompenzáciu zákazníkov, ktorí naleteli na povinný nákup poistenia. Len samotná banka Lloyds vyčlenila viac než 11 miliárd libier.

Rozhorčení boli aj britskí politici. "Je to ďalší hrozný príklad, kedy banky predávajú nepotrebné produkty. V prípade, že sektor niekedy dúfa, že dôjde k obnoveniu dôvery u verejnosti, je potrebné vytiahnuť všetky zostávajúce kostry zo skrine," povedal Alok Sharma, konzervatívny člen finančného  výboru. Labouristický poslanec John Mann jasne označil tento krok za podvod. „Ak by sa to stalo v nejakej inej oblasti života, všetci mieria rovno do väzenia. Je to veľmi čudné, že bankám ešte za toto nebola uložená pokuta. "

Poistenie poskytovala neznáma americká firma Affinion, so sídlom v Stamforde, v Connecticute. Politika firmy v hojnej miere oslovila banky, tie dostávali peniaze za každý jeden predaj. Program kompenzácie ešte musí schváliť Najvyšší súd. Zákazníci potom budú mať sedem mesiacov na vyplnenie formulára a požiadať o odškodnenie, prví budú vybavení pravdepodobne až na jeseň.
Odškodnenie sa bude týkať každého, kto si kúpil poistenie Affinionu v období medzi 14. januárom 2005 a augustom 2013. Alok Sharma sa však obáva, že obete by mohli prísť o náhradu škody. „Nemyslím si, že sedemmesačné lehota na uplatnenie nároku je dostatočne dlhá."

Súvisiace články

Aktuálne správy