Čo znamená odchod šéfa Mattelu pre budúcnosť Barbie

, qz Foto: SITA

Mattel Bryan Stockton musel svoj post šéfa opustiť v pondelok, mal za sebou veľmi zlý hospodársky rok. A čo Barbie, odíde tiež?

Predaje kultovej americkej bábiky od Mattela sa prepadli. Mattel navyše stratil licenciu na vytvorenie figúrky pre populárny film Frozen, ktorá by pomohla zaceliť straty po prepade Barbie. Spolu s pondelkovým oznámením o odchode generálneho riaditeľa, firma uviedla, že jej zisk v dôležitom období dovoleniek medziročne klesol o 59 % na 149,9 milióna dolárov. Tržby klesli o 6 % na 1,99 miliardy dolárov za rovnaké obdobie.

Stockton je odvolaný, a niekto iný bude mať teraz za úlohu priviesť späť zábavu a kreativitu do firmy. Otázka jeho nástupcu sa bude musieť vyriešiť rýchlo. Pre túto chvíľu ho dočasne zaskakuje Christopher Sinclair.

Zaujímavejšie, než odchod Stocktona určite je, ako dopadli pokusy oživiť Barbie. Vidieť sme ju mohli ako začínajúcu podnikateľku, alebo dokonca na obálke Sports Illustrated. Nič nepomohlo, predaj Barbie klesol o 6 % na 1,2 miliardy dolárov v roku 2013 (posledné dostupné údaje), čo tvorí menej ako jednu pätinu hrubého predaja spoločnosti Mattel.

Zatiaľ čo na jednej strane zostávajú najskalnejší fanúšikovia, ktorí sú z nostalgie zaťažení na svoju bábiku z detstva, na strane druhej rastie masa odporcov. Niektorí rodičia sa môžu zdráhať pred nákupom hračky z obavy prepuknutia "Barbie efektu", keď nerealistické miery bábiky dostávajú deti do rozpakov z vlastných telesných tvarov. Navyše niektoré dievčatá by si radšej sadli k počítačovým hrám alebo iPhone aplikáciám. V každom prípade, niet pochýb o tom, že Barbie má problém s vizážou. Preto aj ďalší generál Mattelu bude stáť pred náročnou otázkou. Je ešte vôbec Barbie zaujímavá pre dievčatká?

Súvisiace články

Aktuálne správy