mBank bude na slovenskom trhu ďalej expandovať

Po štyroch rokoch aktivít na slovenskom a českom bankovom trhu vykazovala internetová banka Zuno straty. Preto sa rakúska skupina Raiffeisen Bank International (RBI), pod ktorú ZUNO patrí, rozhodla predať 100 % jej akcií.
Keďže na Slovensku pôsobí aj ďalšia internetová banka – mBank, oslovila TASR Przemysława Kłobuta, vedúceho slovenskej organizačnej zložky mBank na Slovensku, v akej sú kondícii. Podľa jeho slov posledné tri roky boli v znamení výrazného rozvoja mBank na slovenskom trhu. V súčasnosti má banka na Slovensku viac ako 212.000 klientov s medziročným nárastom približne 15 %. Z banky pôvodne zameranej iba na priamu obsluhu klientov s dôrazom na transakcie a vklad, sa mBank postupne transformuje do podoby plnohodnotnej banky pre rezidenčných klientov. V tomto roku sa sústredila najmä na rozvoj a podporu hypotekárnych a spotrebiteľských úverov.
K 31. 10. 2014 banka evidovala 434 miliónov eur v podobe vkladov a 148 miliónov eur v úveroch. Objem úverov medziročne narástol o 58 %, čo predstavuje 54,3 milióna eur. Vklady vzrástli o dve percentá, čo predstavuje 6,7 milióna eur.
„Naďalej chceme aktívne rozširovať ponuku služieb a rásť z hľadiska objemov naprieč celým portfóliom. Napriek tomu, že tento rok sme sa nesústredili na vkladové produkty, priniesli sme inovatívne sporenie malých súm, ktoré si zákazníci rýchlo obľúbili. Rok 2015 bude u nás naďalej v znamení rozširovania ponuky spotrebiteľských pôžičiek. V tejto oblasti pripravujeme nové produkty, ktoré chceme predstaviť už v prvom kvartáli. Kľúčovou aktivitou bude podpora našich digitálnych kanálov a najmä novej, nedávno predstavenej mobilnej aplikácie. V rámci hospodárenia opätovne očakávame výrazný rast úverového portfólia a akvizíciu niekoľkých desiatok tisíc nových klientov,“ povedal pre TASR Przemysław Kłobuta.

Súvisiace články

Aktuálne správy