Zoznámte sa: Skromný človek, ktorý plní sny miliardárov, ale na bohatstvo kašle

, nextshark Foto:SITA;YT

Mnohí z nás si dlho budujú kariéru, aby mali okrem pekného zárobku aj možnosť robiť to, čo ich baví. Aby svoju prácu nemuseli vnímať ako zamestnanie. Presne do tejto kategórie spadá aj podnikateľ Steve Sims, zakladateľ spoločnosti Bluefish, ktorá dodáva exkluzívne luxusné služby pre elitu.

Jeho každodenná práca je pomôcť klientom získať netradičné zážitky, ako napríklad potápanie sa okolo Titaniku, výlety do vesmíru, akcie na červenom koberci, či lety nadzvukovými vojenskými prúdovými lietadlami v Rusku. Každý, kto chce využívať služby Steva Simsa musí prejsť náročným schvalovacím procesom. A potom ešte zaplatiť ročný poplatok vo výške 5000 dolárov. Aj keď Steve nikdy neprezradí mená svojich klientov, nájdete ho na spoločných fotkách s osobnosťami ako sú Sting a Andrea Bocelli ale aj vedľa obchodných magnátiov ako Elon Musk, Donald Trump a Richard Branson. Tu je jeho príbeh ako sa ku práci snov dostal.

Steve je chlapec z Londýna, z rodiny stavbára. Začiatkom 80. rokov si povedal, že chce od života niečo viac, tak sa zameral na získanie zamestnania v Londýne v maklérskej firme. Podarilo sa, pracoval tam asi šesť mesiacov. Potom odletel do Hongkongu, lietadlo pristálo v sobotu a už v utorok dostal výpoveď, takže jeho banková kariéra bola skutočne veľmi krátka. Začal navštevovať nočné kluby, jednoducho nevedel, čo so svojím životom. Najskôr pracoval na bráne, ako vrátnik. Začal si všímať, ako sa ľudia menia. Peniaze už nevyzerali ako peniaze pred 10, či 20 rokmi. Aj tí, čo dobre zarábali mali na sebe len čierne tričká a džínsy. Zamkeral sa na túto skupinu. Začal usporadúvať oslavy a naháňať ľudí, aby sa ich zúčastňovali. Neskôr pribudli aj zahraničné podujatia. Cestovanie a propagácia sa stali dve najhlavnejšie náplne rozbiehajúceho sa biznisu. Začal okolo seba šíriť predstavu, že jeho klienti sú skutočne bohatí. Vzal ich so sebou do banky a snažil sa tam získať kontrakt. Banky nemali problém začať sponzorovať niektoré z jeho aktivít. Steve nadobudol presvedčenie, že sa z neho stal bankár, písal sa rok 2000. Zašlo to tak ďaleko, že mu banky začali platiť za poradenské služby. Robil to celkom dobre, ale nedokázal zarobiť dostatok peňazí aj keď pracoval päť až sedem dní v týždni. Nakoniec si uvedomil, že to nikam nevedie a pustil sa do hľadania novej práce. Jeho klienti sa ale stále pýtali na rôzne podujatia. "Stále robíš tie party v Hollywoode? Môžeš ma dostať na Fashion Week? " Steve pochopil, že musí založiť Bluefish.

Popularita rástla vďaka médiám. Ľudia už vedeli kto Bluefish je a čo dokáže. Takže nebolo ťažké vyhlásiť, že táto firma tu nie je pre každého. Bluefish nie sú tí, čo vám pôjdu vyvenčiť psa, alebo vyzdvihnúť bielizeň do práčovne. Ale ak má niekto záujem, musí najskôr cez webovú stránku zaplatiť a potom sa uvidí. Bluefish má dokonca v zmluve klauzulu, že ak sa im klient nepáči, môžu ho odmietnuť. Z akéhokoľvek dôvodu. Steve tvrdí, že ak by napríklad poslali klienta do zákulisia na milánskom Fashion Weeku a ukáže sa, že je hlúpy, mohlo by to potenciálne poškodiť vzťah, ktorý firma má s človekom, ktorý to celé vybavil. Preto sú tak opatrní, čo sa výberu klientov týka. "Ak sa pozriete kto sú moji klienti, tak zistíte, že 99 percent z nich sú boháči, ktorí nič nezdedili, ale sami sa k majetku dopracovali. Aj keď niektorí z nich pochádzajú z bohatých rodín, rozhodli sa pre vlastné podnikanie. A všetci majú rovnakú vlastnosť. Neustále hľadajú nové veci, majú záujem vedieť, čo ako funguje. Sú otravní  ako malé dieťa, nikdy nie sú spokojní," opisuje klientelu Steve.

Ako v rozhovore pre nextshark Steve prezradil, na vybudovanie siete partnerstva nemá žiaden recept. Všetko stojí a padá na jeho osobnom šarme. Jednoducho hovorí to, čo si myslí. A tak presne viete na čom ste. "Jednoduchosť  a čistý korektný prístup je to, čo z nás robí to čím sme. Hlavne to nerobíme pre peniaze. Prevádzkujeme obchod, zamestnávame ľudí, staráme sa o peniaze, aby každý dostal to, čo mu patrí. Ale nemám predstavu, koľko peňazí máme. Pretože, že ak máte veľa peňazí, zostanete lenivý. Keď máte len niečo, to vás dokáže postrčiť. Ale žiaden extrém nie je dobrý, preto mám ľudí, ktorí sa starajú o peniaze, aby som sa mohol sústrediť na to, v čom som dobrý.“

Bluefish dokáže splniť aj tie najbláznivejšie sny. Na New York Fashion Week sa ich klient prešiel po móle s modelkami, poslali ľudí potápať sa k Titanicu, ale aj na výlet do vesmíru. "Máme klienta, ktorý chce svadbu vo Vatikáne. Takže letí do Ríma. Máme ľudí vo Vatikáne, ktorí ten obrad vybavia. Ale tento klient chce svoju snúbenicu prekvapiť, najskôr ju vezme do Benátok, kde si urobia súkromnú večeru pre dvoch a my im vybavíme pre túto jedinečnú noc súkromné vystúpenie Mariah Carey, Alicia Keys, či Toni Braxton," opisuje Steve.

Steve žije život žiadostí jeho klientov. Mám pokročilé skúsenosti s plánovaním a organizáciou. Ale ako sám hovorí, v skutočnosti je pravdepodobne jedným z najhlúpejší ľudí, ktorých stretnete. "Dokážem urobiť grilovačku, pracoval som na svojich motorkách a to je všetko. Naozaj sa nepretŕčam so šperkmi, či v Rolls Royce. Nemám žiadny záujem mať niečo také. Myslím si, že je to asi jedna z vecí, ktoré mi pomohli v mojom podnikaní. Som úplný opak k životnému štýlu, ktorý poskytujem iným, čo mi  umožňuje byť nohami na zemi. Mám tri deti, svoju ženu som stretol, keď mala 16, takže sme odvtedy spolu navždy. Takže nie, nemám nič,“ tvrdí Steve.

To ale neznamená, že by nikdy nechcel byť bohatý. Steve pracoval aj pre Ferrari, takže zákonite musel mať auto tejto značky. Potom prijal nejakú zákazku pre Bentley, takže musel vlastniť aj Bentley, aj keď šlo len o zápožičku na rok. Keď ho vracal, mal najazdených len 188 míľ. Zakaždým, keď otvoril garáž, radšej sadol na jednu zo svojich motoriek. Bentley zostalo odmietnuté. "Myslím, že som mal šťastie, že som dostal možnosť vidieť, v čom ostatní ľudia vidia hodnotu a mohol som to ochutnať. Mnohí túžia okúsiť bohatstvo, pretože presne nevedia čo to je. Chceli by vlastniť penthouse v Monaku, jesť iba steaky a piť Dom Perignon. Po tom, čo to skúsia, povedia si, "Dobre, tak to by bolo. Oveľa radšej si dám Coronu a hamburger."

Steve si skúsil, aké to je žiť v cynickom svete, kde je mimoriadne dôležité, čo za auto šoférujete, akú máte kabelku, či hodinky. Už ako mladý ale zistil, že toto nie je nič pre neho. Npriek tomu patrí k najbohatším mužom planéty. "Mám deti, psy, krásny domov, dostatok whisky a potravín v dome. Čo viac si môžem želať?“ Podľa Stevea je veľmi dôležité, ako vnímate bohatstvo. "Ľudia kladú príliš veľký dôraz na peniaze. Nedokážu oceniť prácu! Musíte vedieť, čo to znamená, dostať nejakú prácu. Ak niekto nejakým spôsobom rýchlo zarobí milión, dobre, želám mu veľa šťastia. Ale musíte si ceniť tých, čo tvrdo pracujú a pritom si aj zašpinia ruky. Ľudia si neuvedomujú, že tu je aj ťažká práca, pretože ju už nikto robiť nechce."

A rada na záver ako byť úspešný. "Dodržujte svoje slovo. Potom dodržujte svoje slovo. A do tretice dodržujte svoje slovo, pretože bez vášho slova nie ste nič. Ak poviete, že niečo urobíte, tak to aj urobte. To je všetko. Divili by ste sa, aké dôležité je držať slovo," uzatvára Steve.
 

Súvisiace články

Aktuálne správy