Tesco opäť vyvolalo búrku nevôle: Čo zakážu nabudúce?

, Eurozprávy Foto: SITA

Explicitný obsah. Nielen obrázky, ale dokonca aj titulky na predných stránkach časopisov a novín môžu narušiť psychický vývoj dieťaťa, domnievajú sa britské organizácie, ktoré obhajujú práva detí. Podarilo sa im presvedčiť dva supermarkety, Tesco a Waitrose, aby zmenili vzhľad regálov, kde je tlač vystavená. Oba supermarkety teraz zvažujú, že noviny a časopisy rozmiestnia tak, že bude vidieť len ich názvy.

Nie je to žiadna britská špecialitka, podobne prístupné sú bulvárne denníky aj u vašich obchodoch. To, že sú umiestnené hneď vedľa časopisov pre deti, vadí hneď dvom britským organizáciám. Prvá sa nazýva "Child Eyes" (Oči dieťaťa), druhá "No More Page 3" (Už žiadna strana 3) Na tretej stránke britského bulváru The Sun je tradične publikovaná fotografia dievčaťa hore bez.

Obe organizácie rozbehli ostrú kampaň, v ktorej požadujú, aby v úrovni očí dieťa neboli "ostré" titulky, sexistické obrázky a fotografie, na ktorých je násilie. "Tesco celú záležitosť prerokovalo ako so zákazníkmi, tak s tvorcami kampane a určite nájde riešenie, ktoré bude prijateľné pre obe strany," vyjadrila sa Tracey Clementsová, riaditeľka oddelenia pre styk so zákazníkmi. Podobné vyhlásenie prišlo aj z obchodu Waitrose, ktorý už čoskoro zmení vzhľad stojana na noviny.

Informáciu priniesol server dailymail a hneď sa rozbehla aj ostrá diskusia. "Je to kampaň feministiek, ktoré šikanujú mužov. Keby bol na tretej stránke chlap, stavte sa, že by nepovedali ani slovo," píše sa v jednom z komentárov. "Tesco začína byť prudérne. Len ďalší dôvod, prečo tam nenakupovať." Alebo "čo zakážu nabudúce?" Nájdu sa ale aj kladné ohlasy. "Súčasná spoločnosť je plná sexu. Už sme tak otupení, že to ani nevnímame. Nechcem, aby môj syn bral ženy ako obyčajné veci a nechcem, aby moja dcéra bola braná ako nejaká vec. Podľa mňa Tesco urobilo dobrý krok," chváli zámer supermarketu jeden z čitateľov.
 

Súvisiace články

Aktuálne správy