Generácia Y: Radšej budeme nezamestnaní, ako by sme mali tráviť čas v nenávidenej práci

, iHNed Foto:SITA

Podľa prieskumu spoločnosti Universum ľuďom narodeným medzi rokmi 1984-1996 menej záleží na peniazoch než predchádzajúcej generácii. Tento postoj vyplýva z viac ako šestnástimi tisíc odpovedí po celom svete.

Millennials, alebo generácii Y, ide v zamestnaní predovšetkým o skĺbenie osobného a pracovného života. Týmto ľuďom ďaleko menej záleží na peniazoch. "Millennials budú tvoriť hlavnú časť pracovnej sily počas nasledujúcich piatich až šiestich rokov," odhaduje generálny riaditeľ spoločnosti Universum Petter Nylander. Prieskum predovšetkým ukázal, že ľudia do tridsať rokov majú celkom jasnú predstavu o svojom zamestnaní. Chcú byť lídrami alebo manažérmi. Čísla ale ukázali, že mladým veľmi záleží na osobnom raste a možnosti sa v zamestnaní ďalej vzdelávať. Celých 40 percent má strach z uviaznutia v práci bez možnosti ďalšieho vývoja.

Z dostupných údajov vyplýva, že pre 73 percent opýtaných je ďaleko dôležitejšia pracovno-súkromná rovnováha než výška platu. Rovných 42 percent uviedlo, že radšej budú bez zamestnania, než aby trávili čas v nenávidenej práci, to najviac platí o tejto generácii v Chile, Peru alebo Libanone. Na druhej strane sa respondenti priznali, že pre úspech sú ochotní znášať stres a tvrdo pracovať.

"V blízkej budúcnosti budú millennials zastávať dôležité manažérske funkcie po celom svete, a to v oblasti biznisu, akademickej sfére, vláde aj v neziskovom sektore. Ako ich ale môže predošlá generácia pochopiť a pripraviť na ich úlohu?" pýta sa akademik Henrik Bresman z biznis školy INSEAD. Zdôrazňuje, že by firmy mali počas náboru mladých žiadateľov o zamestnanie hľadieť na regionálne rozdiely.

Pri manažérskych funkciách sa pritom predstavy  zásadne líšia. Napríklad pre Afričanov je veľmi dôležité, aby vo vedúcej úlohe mali možnosť byť mentormi, viesť a učiť ďalších ľudí. Zatiaľ čo mladí v strednej a východnej Európe a v USA chcú mať hlavne vplyv na chod spoločnosti.

Švédska spoločnosť Universum chce zmapovať, akí sú skutočne millennials. Cieľom kampane je zmazať mylné predstavy verejnosti o najviac skúmanej generácii dnešných tridsiatnikov.

Súvisiace články

Aktuálne správy