Buffet opäť nakupoval, už mu patrí aj najznámejší bubnujúci zajačik

, portfolio Foto:SITA

Opäť nechal o sebe počuť, tentokrát sa jeho portfólio rozšíri o ďalšie veľké meno. Veštec z Omahy kúpil od Procter & Gamble firmu Duracell.

Buffett neváha, kupuje. Do portfólia Berkshire, tentoraz pridáva ďalšie známe meno. Transakcia by sa mohla dotiahnuť do konca v druhej polovice budúceho roka. Za Duracell ponúkol na výmenu akcie P&G v hodnote 4,7 miliardy dolárov. Buffettova spoločnosť Berkshire Hathaway patrí v súčasnosti k piatemu najväčšiemu vlastníkovi P&G.

Duracell sa hodí do Buffettovej stratégie, ako je známe, preslávený investor všeobecne uprednostňuje nákup podielu vo firme s dlhou históriou, s jednoduchým obchodným modelom a silnou značkou.

Procter & Gamble (P&G) už v októbri oznámili, že by radi odčlenili divíziu na výrobu batérií. Značke Duracell patrí zatiaľ najväčšia časť trhu s batériami do prenosných zariadení a zároveň je to najznámejšia značka. Americký P&G sa však chce v prvom rade zamerať na tie výrobky, ktorých predaj prudko rastie. Podiel  Duracellu na svetovom trhu je takmer 35 percent, zatiaľ čo druhý Energizer si môže pripísať 29 percent trhu.

Trh s batériami pre prenosné prístroje sa zmršťuje, čiastočne za to môže masívne rozšírenie smartfónov. Kým pred časom sme batérie potrebovali do „tranzistorákov“,  diaľkových ovládačov, rádiobudíkov, či „bateriek“, dnes inteligentné telefóny prakticky všetky tieto zariadenia nahradili. Tým pádom aj v domácnosti je spotreba batérií nižšia.

Generálny riaditeľ P&G Alan Lafley začiatkom augusta oznámil, že spoločnosť sa v priebehu roka až dvoch zbaví viac ako polovice svojich značiek. Cieľom tohto plánu je zjednodušenie štruktúry a zrýchlenie rastu tržieb. V P&G, známeho ako výrobcu detských plienok Pampers alebo pracích práškov Ariel a Tide, by po zmenšení portfólia malo zostať 70 až 80 značiek, ktoré majú najlepšie výsledky.

Súvisiace články

Aktuálne správy