Zaujímavé správanie akcií facebook-u po zverejneni vysledkov za tretí kvartál

V treťom štvrťroku, najväčšia svetová internetová sociálna sieť Facebook, ohlásila tržby vo výške 3.2 miliárd USD, čo predstavuje nárast o 59 % oproti minulému roku, vďaka silnému dopytu po reklame na mobilných zariadeniach, ako sú smartfóny a tablety. Ich výsledky prekročili odhad analytikov, ktorý očakával tržby v hodnote 3.1 miliárd USD. Tržby z reklamy, ktoré predstavujú kľúčovú časť tržieb stúpli o 64 %, na takmer 3 miliardy USD.

Čistý zisk sa zvýšil na 806 miliónov USD, čo predstavuje takmer dvojnásobok oproti minulému roku, kedy čistý zisk bol na úrovni 425 miliónov USD. Náklady pre tretí štvrťrok predstavovali 1.8 miliárd USD, čo je nárast oproti minulému roku o 41%.

Tržby z mobilnej reklamy sa teraz na celkových príjmoch Facebooku podieľajú zhruba dvoma tretinami. Ich podiel tak stúpol z necelých 50 % z predošlého roka. Firma pritom začala ponúkať mobilnú reklamu až v roku 2012.

Počet ľudí, ktorí Facebook využívajú najmenej raz mesačne, stúpol na 1,35 miliardy osôb z 1,32 miliardy na konci druhého štvrťroka. Počet každodenných užívateľov dosiahol 864 miliónov osôb.

Aj napriek relatívne dobrým výsledkom pre aktuálny štvrťrok, cena akcií prudko klesla o 11 % v predoobchodnej fáze a momentálne sú vo viac, ako 5 % strate. Je to spôsobené tým, že spoločnosť očakáva pomalší rast príjmov a naopak vyššie náklady v ďalšom období. Na konferencii sa Zuckerberg síce zdržiaval slov o príjmoch a výdavkoch, namiesto toho sa zameriaval viac na príležitosti pre sociálne siete, ktoré by mohli priniesť stabilné výsledky po dobu niekoľkých rokov, čím chcel naznačiť investovanie do budúcich projektov a rôznych akvizícií. Momentálny strach investorov a výpredaj akcií spoločnosti hodnotíme teda len ako akési zľaknutie sa investorov z budúcich výnosov, ale na druhej strane nové investície a akvizície sa v budúcnosti môžu pozitívne prejaviť na ich úspešnom hospodárení. Preto aktuálny pokles bude pravdepodobne pre niektorých príležitosťou nakúpiť akcie Facebooku lacnejšie.

Zdroj: Bloomberg

Súvisiace články

Aktuálne správy