Predaj denníka SME: Jedna z najzaujímavejších mediálnych tém mesiaca

, PR článok

Jednou z mediálne najzaujímavejších tém mesiaca október je predaj 50-percentného podielu spoločnosti Petit Press, a.s.. Od začiatku mesiaca, sme zaznamenali 165 relevantných informácií, ktoré sa týkali predaja podielu spoločnosti.

Príspevky obsahovali spočiatku iba úvahy o podmienkach predaja Petit Pressu, informácie o proteste novinárov vydavateľstva Petit Press, a.s. a  komentáre samotných novinárov či politikov k  predaju. Koncom  druhého októbrového týždňa začali príspevky kulminovať a informovali o vyhlásení investičnej skupiny Penta ku kúpe podielu v Petit Press a.s. a o vzbure v denníku Sme s heslom „Nedáme sa opentať“.  

Začiatkom tohto týždňa sa v médiách finálne objavila informácia o kúpe 50-percentného podielu vydavateľského domu Petit Press. Vyhlásenie vydali v utorok 14.10 doterajší spoluvlastník vydavateľstva – nemecká mediálna skupina Rheinische Post Mediengruppe a tlačová agentúra SITA, ktorá vstupuje do Petit Pressu prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti NAMAV. O začiatku októbra do 16.10.2014, sa tejto téme venovalo 165 informácií zo 41 zdrojov.

 

Informácie na jednotlivých webových stránkach a v denníkoch pribúdali intenzívne a veľmi podrobne informovali o každej novej zistenej skutočnosti, ktorá súvisela so zmenou majiteľa podielu vydavateľstva Petit Press a.s.. Zo spomenutého počtu 165 informácií, 48 informácií spomínalo spoločnosť NAMAV s.r.o. a v tejto súvislosti bolo medializované to, že spoločnosť NAMAV je dcérskou spoločnosťou tlačovej agentúry SITA, prostredníctvom ktorej SITA vstupuje do Petit Pressu. Takmer žiadne médiá však neinformovali o tom, že spoločnosť NAMAV vznikla iba 5.8.2014 (teda dva mesiace pred vstupom do Petit Pressu). Výnimkou boli portály etrend.sk a omediach.com, ktoré túto informáciu uviedli priamo v úvode článkov. Podľa Obchodného registra Slovenskej republiky,  je hlavnou a jedinou činnosťou danej spoločnosti prenájom nehnuteľností bez poskytovania iných než základných služieb spojených s prenájmom. Zhodnotenie tejto informácie a síce, že spoločnosť s takýmto zameraním kupuje polovičný podiel vo vydavateľstve, už v médiách nezaznelo.


Spoločnosť Slovakia-online už viac ako 18 rokov prináša na slovenskom trhu informácie inteligentne, svojim klientom ponúka rýchly prístup k informáciám 24 hodín denne, tisíce správ k dispozícii v jednej minúte. Slovakia-online pripravuje monitoring médií z viac ako 300 zdrojov, rovnako ako analýzy novinárov, hodnotenia článkov, či vyjadrenia predstaviteľov spoločností. Spoločnosť Slovakia-Online s.r.o. nadväzuje na projekt Mediahit.sk, ktorý monitoroval mediálne príspevky a hodnotil obsah slovenských médií cez optiku kvantitatívnych analýz. V tejto tradícií bude pokračovať a uverejňovať najzaujímavejšie fakty týkajúce sa slovenských médií za uplynulé obdobie.

Súvisiace články

Aktuálne správy