Padla prvá hlava: Generálny riadiateľ Váhostavu skončil, odvolali ho

, TASR;SITA Foto: SITA

Generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti Váhostav-SK už nie je Ján Kato, z funkcie bol odvolaný na základe rozhodnutia akcionára firmy.

"Na základe rozhodnutia akcionára spoločnosti Váhostav-SK bol v piatok 26. septembra 2014 odvolaný doterajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Ján Kato," potvrdil hovorca spoločnosti Tomáš Halán.

Novým generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti Váhostav na základe rozhodnutia akcionára bude od 1. októbra Marián Moravčík. Jeho hlavnou úlohou bude riadenie spoločnosti počas procesu reštrukturalizácie, o ktorú Váhostav požiadal súd uplynulý piatok, informovala v utorok spoločnosť.

„Do Váhostavu prichádzam v čase, kedy firma prechádza ťažkým obdobím. Spolu s manažmentom chcem firmu ozdraviť, aby sme riadne pokračovali na rozbehnutých projektoch,“ povedal Moravčík, ktorý posledné dva roky pôsobil ako výkonný riaditeľ štátnej agentúry na podporu investícií a obchodu SARIO. „Zároveň sa budeme usilovať získať nové zákazky a naďalej tak dávať prácu našim zamestnancom, ako aj zamestnancom našich dodávateľských firiem,“ dodal.

M. Moravčík sa počas svojej profesionálnej kariéry venoval poradenstvu zahraničným firmám, ktoré sa rozhodli investovať na Slovensku a spoločne s nimi riadil niekoľko výrobných podnikov

Kato bol generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti osem rokov. Váhostav-SK v piatok informoval, že požiadal súd o ochranu pred veriteľmi. Firme sa podľa vyjadrení hovorcu nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok.

Spoločnosť tak vidí jedinú možnosť v začatí procesu reštrukturalizácie. V súvislosti s ozdravným procesom plánuje firma riadne dokončovať už zazmluvnené projekty a nemá v úmysle ani výrazne meniť počet zamestnancov. Stavbári sa chcú zároveň uchádzať o nové zákazky, na ktorých budú pracovať podľa podpísaných dohôd a zmlúv.

K súčasnej situácii podľa Váhostavu-SK prispelo zrušenie výstavby diaľnic cez PPP projekty, a teda strata kľúčových zákaziek. Spoločnosť už predtým informovala, že pod zlé finančné výsledky sa podpísali predovšetkým diaľničné projekty, najmä úseky D1 medzi Dubnou Skalou a Turanmi a úsek medzi Jánovcami a Jablonovom. Tie sú stratové, čo spôsobili podľa firmy ceny vysúťažené na vrchole krízy. Ale stavbári tvrdia, že ich riadne dokončia.

Voči spoločnosti začal v utorok (23.9.) Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie. Dôvodom je nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi. Konkrétne firma nezaplatila necelých 50.000 eur spoločnosti Energy Pro, predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.

Váhostav-SK momentálne stavia, alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany. Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy.

Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.

Súvisiace články

Aktuálne správy