Drahé kurzy sa tešia popularite: Čínski študenti sa učia rozpoznať falošný módny tovar

, MTI Foto: SITA

Obrovskej popularity sa tešia kurzy na odhalenie falzifikátov od skutočných luxusných značiek v Číne, kde sa čoraz viac rastie dopyt po týchto produktoch.

S netradičnou prípravou ako prvá prišla istá súkromná škole v Pekingu bol prvý. Pozornosť vzbudila predovšetkým netradičnou výškou poplatku za kurz. Za desaťdňové školenie pýta 33 000 juanov  (asi 4 170 eur) čo predstavuje zhruba šesťnásobok priemernej mesačnej mzdy v hlavnom meste.

Záujemcovia o kurz sa budú môcť zoznámiť s históriou najväčších luxusných značiek, ich firemnou kultúrou a procesom výroby jednotlivých produktov. Na teoretických aj praktických cvičeniach sa naučia „grify“ na rozpoznávanie originálov od napodobenín.

Myšlienka pochádza od miestnej podnikateľky, ktorá istý čas študovala vo Francúzsku. Pre Miestne médiá sa vyjadrila, že pre spustenie kurzov hovorí obrovská dopyt a úplný nedostatok výučby špecifických znalostí . Školenie je na niekoľkých stupňoch. Okrem základného a stredného je v ponuke aj vysoká, na ktorú sa hlásia najmä milovníci luxusných značiek, alebo tí čo s takýmto tovarom obchodujú, prípadne tí, ktorí by sa radi zamestnali u niektorej z luxusných značiek,

Podobný vzdelávací kurz ponúka aj iná šanghajská škola, nezávislá od Pekingu. Tá sa špecializuje na on line kurzy a hodiny v angličtine. V budúcnosti sa očakáva, že takéto kurzy otvoria aj v ďalších veľkých mestách.

Vo východoázijskej krajine sa dopyt po luxusnom tovare rastie každým rokom. Stojí za tým hlavne nárast disponibilných príjmov, rozširovanie strednej triedy a zvýšenie západného vplyvu. Luxusný tovar sa považuje určitý symbol, najmä u najmladšej generácie narodenej po roku 1980. Čína je dnes najväčším svetovým spotrebiteľom luxusného tovaru. Podľa oficiálnych štatistík skončilo v tejto krajine v roku 2013 globálne  47 percent všetkého luxusného tovaru, za čo Číňania zaplatili v celkovej výške viac ako 100 miliárd dolárov.

Súvisiace články

Aktuálne správy