Bankový ombudsman dopomohol klientom k náhrade 18.000 eur

Kancelária Bankového ombudsmana za minulý rok prešetrovala 414 oficiálnych podnetov, pričom počet riadne ukončených podnetov dosiahol 366 a 48 z nich prešlo do nasledujúceho roka. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi v Bratislave banková ombudsmanka Eva Černá.
Podľa jej slov z roka na rok kancelária eviduje stúpajúcu tendenciu záujmu spotrebiteľov o praktické rady a pomoc pri riešení ich problémov s bankami.
Z riadne ukončených podnetov bolo v prospech klienta vybavených 71 prešetrených podnetov, keď sa ukázalo pochybenie banky a banka prijala nápravu. Poskytnutá materiálna satisfakcia klientom vo forme vrátenia alebo odpustenia prostriedkov dosiahla takmer 18.000 eur. Pochybenie banky nebolo objektívne preukázané v 97 prípadoch. Ombudsmanka odmietla 70 prípadov pre nedostatok právomoci konať vo veci, keď sa sťažnosť týkala činnosti mimobankového subjektu, poisťovne alebo inštitúcie.
Väčšina oficiálnych podnetov sa týkala úverov, pričom dominovali problémy s ich splácaním a reštrukturalizáciou.
Ako Černá zdôraznila, pri problémoch so splácaním úverov je najdôležitejšie bezodkladne komunikovať s bankou a hľadať riešenie.

Súvisiace články

Aktuálne správy