Predaj diaľničných nálepiek za polrok vyniesol 48 mil. eur

Príjmy z predaja diaľničných nálepiek v prvom polroku medziročne vzrástli o 9,4 %, resp. o 4,11 mil. eur. Počet predaných nálepiek dosiahol 1,749 milióna, čo je viac o 8,3 %, alebo o 133,5 tisíca kusov.

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) dosiahla z predaja diaľničných nálepiek v prvom polroku 2014 príjmy 47,862 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Medziročne to znamená nárast o 9,4 %, alebo o 4,11 mil. eur. Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených na portáli NDS. Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony si v prvom polroku kúpili spolu 1 749 163 diaľničných nálepiek, vrátane 18 487 kusov pre prípojné vozidlá, čo je medziročne viac o 8,3 %, resp. o 133 466 kusov.

Príjmy z predaja nálepiek v júni dosiahli 3,751 mil. eur vrátane dane. Oproti vlaňajšiemu júnu to znamená nárast o 2,8 %, resp. o 101,93 tis. eur. Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 259 503, vrátane 3 201 pre prípojné vozidlá, a medziročne bol vyšší o 6,1 %, alebo o 14 974 kusov. Oproti máju predaj stúpol o 16 %, alebo o 35 873 kusov.

V prvom polroku sa predalo 747 429 ročných nálepiek (z toho 4 028 pre prípojné vozidlá) za 37,371 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 42,7 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 78,1 % z celkových príjmov. Vodiči kúpili 118 327 mesačných nálepiek (2 004 pre prípojné vozidlá) v hodnote 1,657 mil. eur, čo je 6,8 % z objemu predaja a 3,5 % z príjmov. Za 883 407 desaťdňových nálepiek (12 455 pre prípojné vozidlá) zaplatili 8,834 mil. eur, čo predstavuje 50,5 % z počtu predaných nálepiek a 18,5 % z príjmov.

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to vyše 354 550 kusov za 17,727 mil. eur. Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v júni, keď si motoristi zakúpili 198 238 kusov za 1,982 mil. eur. Tieto nálepky mali s 52,8 % prvý raz najvyšší podiel na predaji v júni. O mesačné nálepky bol najväčší záujem tiež v júni, keď sa ich predalo 35 956 kusov za 503,38 tis. eur. V predošlých mesiacoch mali podľa NDS najväčší podiel na predaji ročné nálepky. V júni nastal prelom, ktorý čiastočne ovplyvnil začiatok letnej sezóny.

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 245 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.

Súvisiace články

Aktuálne správy