Dôvera japonských spotrebiteľov sa zhoršila

Nálada japonských spotrebiteľov sa v marci už štvrtý mesiac po sebe zhoršila, Vyplýva to z prieskumu japonského úradu vlády. Index nálady domácností, ktorý odzrkadľuje názory na príjmy a trh práce, v marci oslabil na 37,5 bodu z februárových 38,5 bodu. Hodnota indexu pod hranicou 50 bodov znamená, že v rámci domácností prevládajú pesimistické názory.

Dôvera japonských priemyselných výrobcov sa však v apríli prvýkrát po troch mesiacoch zlepšila. Signalizuje to prieskum agentúry Reuters, z ktorého tak vyplýva, že vplyv zvýšenia dane z predaja na ekonomický rast pravdepodobne bude menej zreteľný, ako sa pôvodne myslelo. Firmy sú menej znepokojené z negatívneho vplyvu zvýšenia dane vzhľadom na relatívne silný domáci dopyt. Index dôvery japonských priemyselných výrobcov, ktorý zostavuje Reuters, v apríli posilnil o 7 bodov na úroveň 25 bodov. Dostal sa najvyššie od augusta 2007, čiže od obdobia pred globálnou finančnou krízou.

Súvisiace články

Aktuálne správy