Koľko investovať do internetového marketingu?

, PR článok

V tomto článku sa budeme zaoberať konkrétnou oblasťou internetového marketingu a to SEO – optimalizáciou web stránky pre vyhľadávače. Je to technika, pomocou ktorej sa webová stránka dostane na popredné pozície vo vyhľadávaní, napr. v Google. Optimalizácia zabezpečí relevantnú návštevnosť stránky a takisto nových potenciálnych zákazníkov.

Modely platenia SEO služieb

Na pochopenie jednotlivých cien SEO služieb je dôležité najprv uviesť aké modely platenia sa najčastejšie využívajú v SEO agentúrach.

Mesačná platba – týka sa služieb, ktoré sú vykonávané kontinuálne každý mesiac. Dôležitou súčasťou SEO je linkbuilding – teda získavanie spätných odkazov na web stránku. Práve pri linkbuilding službách sa využíva mesačná platba, ktorej výška sa môže líšiť napríklad od počtu kľúčových slov, ktoré si klient zvolí. Na Slovensku sa všeobecne takéto služby pohybujú v rozmedzí od 100€ do 1000€ v závislosti od rozsahu spolupráce, zložitosti projektu a konkurenčného prostredia v ktorom pôsobí váš biznis.

Jednorazová platba – najčastejšie sa využíva na začiatku spolupráce, kedy klient jednorazovo uhradí platbu napríklad za základný SEO balík, alebo audit web stránky, ktorý pomôže zistiť aké sú silné a slabé stránky webu klienta. Jednorazová platba takýchto služieb sa môže pohybovať od 300€ do 1500€, vzhľadom na náročnosť projektu.

Kombinovaná platba – samozrejme, existuje aj kombinácia predchádzajúcich dvoch modelov, kedy klient využíva jednorazovú platbu v kombinácií s pravidelnou mesačnou platbou.

Hodinová sadzba  – tento spôsob platby je založený na sadzbe, ktorú si agentúra účtuje za hodinu svojich odborných služieb. Môže ísť o sumu od 30€ do 100€, v závislosti od skúseností agentúry.

Platba za výsledky  – je ideálnou voľbou pre tých, ktorí chcú platiť za SEO úmerne k jeho skutočnému prínosu pre biznis.  Na úvod sa platí len vstupný poplatok a ďalšia platba závisí od návštevnosti web stránky z vyhľadávania, alebo od konverzií, ktoré uskutočnili zákazníci na web stránke.

Načo by ste si však mali dávať pozor?

Garancie – pri takomto type biznisu Vám žiadna agentúra nemôže dať 100% garanciu vzhľadom na neustále meniace sa trendy SEO.

Okamžité výsledky – na výsledky optimalizácie si jednoducho musíte počkať. Je to dlhodobý proces, kedy sa efekt dostaví až po niekoľkých mesiacoch, avšak môže trvať roky.

Najnižšie ceny – pri SEO by ste sa nemali riadiť len cenou, ale hlavne by ste mali hľadať najlepšiu úroveň služieb a dlhoročné skúsenosti agentúry.

Referencie, referencie a ešte raz referencie – skúsená SEO firma nebude mať problém zdokladovať poriadne referencie – dosiahnuté výsledky na projektoch jej klientov a to dopodrobna. Žiadajte aspoň informácie ohľadom počtu kľúčových slov, ktoré sa SEO firme podarilo dostať na prvú stránku vo vyhľadávaní Google, zistite aké sú to slová, koľko ľudí ich vyhľadáva, aká je konkurencia v zobrazovaní a podobne. Tieto informácie nie sú obchodným tajomstvom, nakoľko vyhľadať stránky vašej konkurencie na konkrétne kľúčové slová si môžete aj vy – sú to verejne dostupné dáta.

Nekalé SEO praktiky – alebo aj „Black hat SEO“ je pojem, ktorý označuje techniky na zlepšenie pozícií vo vyhľadávačoch neetickým spôsobom. Medzi takéto praktiky patrí:

  • skrytý obsah – text, ktorý bežný užívateľ nevidí a ktorý obsahuje kľúčové slová, na ktoré  sa má stránka zobrazovať vysoko vo výsledkoch vyhľadávania
  • keywords stuffing – doslova prepchávanie textu kľúčovými slovami
  • doorway page – stránky, ktoré sú vytvorené tak, aby oklamali vyhľadávače a umiestnili sa na popredných pozíciách. Neobsahujú žiadne hodnotné informácie a len automaticky odkazujú na inú stránku
  •  cloaking –  technika, ktorá poskytuje vyhľadávačom odlišný obsah webových stránok než návštevníkom, s cieľom ovplyvniť pozície vo výsledkoch vyhľadávania
  • duplicitný obsah – rovnaký obsah na jednej web stránke, alebo na viacerých doménach

Pri rozhodovaní o využívaní SEO služieb majte toto na mysli

SEO potrebuje čas : Premýšľajte o SEO ako o dlhodobej investícii. Krátkodobými agresívnymi kampaňami môžete dosiahnuť určité výsledky, avšak trvalé SEO výsledky pochádzajú z dlhodobého vzťahu. Jednoducho, SEO vám nezabezpečí okamžité výsledky, ale zato bude produkovať dobré výsledky vo vyhľadávaní ešte dlhé roky.

SEO sa stále mení : Umiestnenie vo vyhľadávaní sa mení s príchodom konkurentov na trh, či s meniacim sa algoritmom Google. Preto treba neustále monitorovať umiestnenie stránky vo vyhľadávaní a na základe toho prispôsobiť marketingové aktivity.

SEO je naozaj dôležité : Popredné umiestnenie webovej stránky vo vyhľadávaní Google môže vo veľkej miere zlepšiť váš biznis. Optimalizácia zabezpečí, že vašu webovú stránku nájdu práve relevantní zákazníci, ktorí by mali mať o váš produkt či službu záujem. Okrem iného vedeli ste že na Slovensku vyhľadáva cez Google až 96  % užívateľov internetu?

SEO agentúra vie čo robí : Možno si myslíte, že optimalizáciu pre webové vyhľadávače si môžete urobiť aj sami. Avšak komplexné SEO vyžaduje omnoho viac času a hlavne skúseností ako má priemerný podnikateľ. Preto by ste mali optimalizáciu webovej stránky vložiť do rúk profesionálnej SEO agentúry s dobrými referenciami, ktorá vám zabezpečí návratnosť investícii.

Dúfame, že vďaka článku, ktorý pripravila agentúra ONLINE TORO máte lepší prehľad o investíciách do internetového marketingu. Pre väčšinu firiem je práve SEO – optimalizácia web stránky pre vyhľadávače marketingovou aktivitou s najvyššou návratnosťou investícií. Práve preto sa za určitý čas firmy prestanú rozhodovať či vôbec budú investovať do SEO, ale skôr akú sumu budú ochotní investovať. Je už len na vás, akú hodnotu SEO predstavuje pre vás.

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy