Katarína Molnárová: Prvým impulzom bola túžba po pracovnej slobode

, PR článok

Ing. Katarína Molnárová, riaditeľka online marketingovej agentúry ONLINE TORO (bývalá agentúra RUonline), sa venuje marketingu viac ako 8 rokov. V rozhovore nám priblížila svoje poznatky o tom, ako efektívne financovať marketingové aktivity a prezradí tiež ako založila jednu z top online marketingových agentúr na Slovensku.

Čo vás priviedlo k myšlienke založiť online agentúru?

Túžba po pracovnej slobode. Potom moja cieľavedomosť a snaha zariadiť si veci v živote tak, aby som mala všetko čo chcem. Trúfalé, ale reálne.

Ako ste si nastavili podnikateľský cieľ?

Žiadny cieľ som nemala. Všetko sa zomlelo veľmi rýchlo. Za týždeň som spojazdnila nový web a začala pracovať na vlastnom marketingu. Postupne začali prichádzali klienti, aj keď spočiatku na odporúčanie známych. Až časom som vypracovala podnikateľský plán, ktorého sa dnes držím. Mám stanovený počet služieb, ktoré potrebujem mesačne predať, ceny, potrebný pracovný kapitál, ktorý potrebujeme, aby sme boli dlhodobo rentabilní, aby sme expandovali. To čo som sa naučila vlastnými skúsenosťami, teraz využívam na obchodných stretnutiach. Už po prvej otázke viem zistiť, či má klientova kampaň potenciál, alebo nie.

Aká je to otázka?

Čo chcete s touto službou dosiahnuť? Deväťdesiat percent klientov chce zarobiť viac, väčšinou však chcú vyššiu návštevnosť web stránky, alebo aby ich web stránka bola vo vyhľadávaní. Nájdu sa aj takí, ktorí chcú nejakú službu, lebo čítali, že to je trend. V skutočnosti len 10 percent klientov povie čo presne potrebuje. Pokiaľ klient povie mám 100 objednávok mesačne a potrebujem, aby ich bolo 150, v tej chvíli viem, že je to ten správny klient.

Ako nastavíte rozpočet klientovi?

Jednoduchým sedliackym rozumom. Predstavte si, že predávate topánky cez internetový obchod. Najskôr musíme vedieť nákupnú cenu topánok od dodávateľa, ale aj cenu, za ktorú topánky predávate koncovým zákazníkom. Potom potrebujeme zistiť počet predaných kusov topánok za mesiac. Ďalej musíme kvantifikovať cieľ klienta, čiže počet želaných predaných kusov za mesiac.

Každý podnikateľ si želá predať čo najviac. Nestačí to?

Práveže nie. Keď klient povie, že chce čo najviac, alebo zo 100 objednávok chce urobiť za mesiac 1000, opýtam sa ho, či má na to pripravenú firmu, pracovný kapitál na zabezpečenie toľkých objednávok a dostatočný rozpočet na rozbeh kampane. Vždy sa potom dostaneme k reálnejším cieľom. Je dobré rozdeliť ciele aj na krátkodobé, strednodobé a dlhodobé. Tak viete presnejšie vyčísliť aj dodatočné náklady na marketing.

Tvrdíte, že efekt z online marketingových aktivít je možné merať. Ako presne?

Cieľom online kampane by mala byť určitá konverzia (kúpa produktu cez internet, vyplnenie online objednávky, kontaktného formuláru, stiahnutie e-booku…). Na to, aby tak mohol cielený zákazník urobiť musí kliknúť na reklamu, ktorú cez internet inzerujete. Do tejto reklamy, respektíve do URL adresy kam reklama smeruje, sa umiestni jedinečný parameter prostredníctvom, ktorého viete vo vašom analytickom nástroji zmerať nie len počet návštev z tejto reklamy, ale aj počet dosiahnutých konverzií. My na to používame takzvané UTM parametre – štandardy určené GOOGLOM a vyhodnocujeme prostredníctvom GOOGLE ANALYTICS. Vďaka týmto dátam potom vieme nastaviť klientovi kampane tak, aby boli dlhodobo efektívne.

Čo by ste odporučili podnikateľom, ktorí chcú investovať do online kampaní, ako by mali začať?

Jednoznačne stanoviť si cieľ, ktorý chcem dosiahnuť, časové obdobie, v ktorom to chcem dosiahnuť a vyčísliť rozpočet ktorý na to mám. Potrebujete však konkrétne čísla. Potom je možné začať. Zamestnať online marketéra, ktorý to potom dokáže spracovať, alebo najať online agentúru, ktorá vám pomôže začať.

Katarína Molnárová založila agentúra ONLINE TORO, ktorá zabezpečuje komplexné online marketingové riešenia pre firmy, so zameraním na SEO a Linkbuilding  v roku 2009.  V roku 2011 vyhrala súťaž pre ženy podnikateľky na internete a získala titul „E-žena roka”. Podľa mesačníka Stratégie, v rokoch 2011 a 2012, bola agentúra zaradená medzi TOP directmarketingové agentúry na Slovensku. Aktívne sa zúčastňuje na rôznych vzdelávacích aktivitách a v spolupráci s Ekonomickou Univerzitou v Bratislave založila ONLINE KLUB, kde poskytuje študentom online marketingové vzdelanie.

Súvisiace články

Aktuálne správy