Pri výbere finančného poradcu postupujte opatrne

Svet financií je veľmi dynamický a stáva sa čoraz rozsiahlejším a neprehľadnejším. Len na slovenskom finančnom trhu dnes pôsobí približne 90 finančných inštitúcií, ktoré dohromady ponúkajú vyše 4000 finančných produktov.

Preto je pre obyčajného človeka, ktorý nie je na financie odborníkom, skutočne zložité vybrať si z takej obrovskej ponuky tie najvýhodnejšie produkty práve pre seba. To je presne úlohou kvalitného finančného sprostredkovateľa. No aj tu je však ponuka obrovská. O priazeň nádejného klienta bojuje 300 samostatných finančných agentov – maklérskych spoločností, v ktorých spolu pôsobí až 15.000 finančných sprostredkovateľov. Preto nie je jednoduché vybrať si toho správneho.
"Maklérska spoločnosť ako samostatný finančný agent zastrešuje vzdelanie všetkých svojich sprostredkovateľov a tiež uzatvára zmluvy s finančnými inštitúciami, ako sú banky a poisťovne. Preto je dobré zamerať sa na veľké spoločnosti, ktoré majú vlastný a prepracovaný informačný systém a zmluvy s množstvom finančných inštitúcií a vedia teda poskytnúť nezávislé poradenstvo a porovnanie finančných služieb a produktov. Tak budete mať istotu, že váš sprostredkovateľ postupuje na základe vašich potrieb a neponúka vám len jediný produkt, ktorý ponúkať musí," radí predseda predstavenstva spoločnosti Finanzpartner Eduard Nagy.

Podľa neho je ďalším veľmi dôležitým kritériom, aby mal sprostredkovateľ dostatok skúseností, prípadne, ak je to nováčik a klient mu dôveruje, aby spolu s ním všetko riešil jeho manažér. Veľmi dôležité súčasne je, aby sa sprostredkovateľ venoval finančnému sprostredkovaniu na plný úväzok. Ľudia, ktorí túto činnosť vykonávajú len ako svoje hobby alebo ako brigádu na privyrobenie si k výplate, si totiž nemôžu udržať rýchly krok s trhom a poskytnúť potrebné informácie, čas a servis. A už vôbec sa nemožno spoľahnúť na to, či tu o mesiac – dva budú ešte vôbec pôsobiť, alebo si budú privyrábať niečím iným.

Posledným, ale jedným z najdôležitejších kritérií sú dobré odporúčania, ideálne od priateľov alebo známych. Ak sprostredkovateľa nikto z okolia nádejného klienta nepozná, mal by si jeho činnosť preveriť aspoň prostredníctvom internetu.

Súvisiace články

Aktuálne správy