Predaj smartfónov vo svete vyskočil o polovicu

Čoraz viac zákazníkov v západných krajinách dáva prednosť smartfónom, zatiaľ čo v rozvíjajúcich sa ekonomikách spotrebitelia preferujú ešte stále štandardné mobilné telefóny.

V prvom polroku 2012 sa celosvetovo predalo vyše 650 mil. smartfónov, čo predstavuje medziročný nárast približne o polovicu. Zo zistení spoločnosti GfK ďalej vyplýva, že trhu s inteligentnými telefónmi sa darí aj napriek pretrvávajúcej nepriaznivej hospodárskej situácii. Ten rastie hlavne na úkor segmentu klasických mobilov.

Ako ďalej informuje GfK, čoraz viac zákazníkov v západných krajinách dáva prednosť smartfónom, zatiaľ čo v rozvíjajúcich sa ekonomikách spotrebitelia preferujú ešte stále štandardné mobilné telefóny. Tempo rastu podielu smartfónov v rozvíjajúcich sa krajinách je však oveľa rýchlejšie. Jedným z dôvodov je podľa GfK rast kúpnej sily ich obyvateľov, spolu s prekvitajúcou a silnejúcou strednou vrstvou. Počas prvých šiestich mesiacov tohto roku bol jeden z piatich predaných telefónov práve smartfón, zatiaľ čo vlani to bol iba každý siedmy. V tom istom čase ich podiel v Ázii medziročne poskočil o 22 % na celkových 44 %.

Európa však v polovici roka 2012 zaznamenala mierny prepad trhu s mobilmi o 3 %, čo GfK vníma ako reakciu spotrebiteľov na nepriaznivý ekonomický vývoj. Súčasne ani vysoký dopyt po inteligentných telefónoch nedokáže vyvážiť pokles záujmu o štandardné mobily. Na ďalší rast trhu smartfónov v Európe GfK ešte vidí priestor. Avšak stane sa tak za predpokladu, že výrobcovia a predajcovia dokážu úspešne presvedčiť tých spotrebiteľov, ktorí v minulosti nakupovali bežné mobily o výhodách smartfónov, ako sú napríklad používanie internetu kdekoľvek spolu s dostupnými aplikáciami na stiahnutie.

Pre výrobcov sa podľa GfK stal výber operačného systému pre ich zariadenia hlavným strategickým rozhodnutím. Keď si totiž spotrebitelia zvyknú na jeden etablovaný systém, nie sú veľmi ochotní ho meniť, a tak sa pri kúpe ďalšieho telefónu prikláňajú k zariadeniu s rovnakým operačným systémom. Na európsky trh prichádza aj technológia LTE a spolu s ňou aj prvé LTE smartfóny. S predajom na úrovni 1,9 milióna kusov za prvých 6 mesiacov roka 2012, však Ázia predbehla Európu za prvý polrok 2012 viac než desaťnásobne v počte predaných kusov.

Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má na všetkých kontinentoch a zamestnáva vyše 11 tis. ľudí. Na Slovensku pôsobí v sektore prieskumov od roku 1993.

Súvisiace články

Aktuálne správy