Nakupovanie v e-shopoch sa teší dôvere svojich zákazníkov

Bratislava 27. júna (TASR) – Nakupovanie v internetových obchodoch sa teší výraznej dôvere svojich zákazníkov. Viac ako polovica zákazníkov e-shopov nakupuje minimálne raz za štvrť roka. Nakupujú hlavne knihy, oblečenie, obuv, vstupenky na podujatia. Vyplýva to z prieskumu, ktorý zrealizovala Slovenská asociácia elektronického obchodu (SAEC) v spolupráci s výskumnou agentúrou Mediasearch Slovakia.
V e-shopoch nakupuje veľmi stabilná skupina spotrebiteľov, rovnaká ako minulý rok. Častejšie nakupujú ženy ako muži. Takmer štvrtina žien nakupuje minimálne raz mesačne. Internetové nakupovanie je veľmi obľúbené prioritne u vekovej kategórie 25 až 34 ročných respondentov. Takmer tretina z nich nakupuje minimálne raz mesačne.
Za posledný rok internetového nakupovania sa takmer tri štvrtiny zákazníkov internetových obchodov etablovalo do skupiny pravidelní zákazníci tým, že zrealizovali na internete minimálne tri nákupy v priebehu roka. Viac ako tretina zákazníkov dokonca nakúpila päť a viac produktov za posledný rok. Takmer trištvrtina zákazníkov surfuje po stránkach internetových obchodov bez konkrétneho cieľa. Surfovanie po internetových obchodoch považujú za veľmi zaujímavé z hľadiska získavania informácií o ponuke tovarov.
Takmer polovica respondentov za posledných 12 mesiacov nakúpila osobne na internete knihy, viac ako tretina respondentov kúpila oblečenie a obuv a štvrtina respondentov nakúpila vstupenky na udalosti. Nákupné zvyklosti sú rozdielne v rámci pohlavia. Muži preferujú a nakupujú viac techniku, ženy oblečenie a kozmetiku. Medzi päť najčastejšie navštevovaných internetových obchodov patrí Martinus, Alza, Hej, Mall a Gorilla.

Súvisiace články

Aktuálne správy