Svoj potenciál na internete nevyužívajú slovenské firmy aj štát

Bratislava 24. júna (TASR) – Pre ďalší rozvoj internetu na Slovensku bude podľa spoločnosti Google Slovakia potrebné zlepšenie viacerých ukazovateľov. Jedným z nich je stále nízky podiel domácností, ktoré sú pripojené na internet, a to aj napriek kvalitnej infraštruktúre, ktorou Slovensko disponuje. "Je potvrdené, že zvyšovanie penetrácie širokopásmového internetu má priamo úmerný vplyv na rast HDP," informovala firma.
Pri nakupovaní tovarov a služieb prostredníctvom internetu sa záujem slovenských spotrebiteľov zvyšuje. Počet on-line nakupujúcich vzrástol oproti minulému roku o 12 % a je najvyšším v rámci strednej a východnej Európy. Stále však tvorí len 50 % používateľov internetu. "Vyššia kvalita e-commerce služieb vrátane cieleného digitálneho marketingu by však tempo rastu on-line nakupujúcich ešte zrýchlila," upozornila spoločnosť.
Paradoxom je, že aj keď si mnohé firmy uvedomujú dôležitosť internetu a väčšina z nich má webovú stránku alebo možnosť on-line predaja či objednávok, veľmi pasívne sa chovajú v rámci vlastných on-line nákupov. Spoločnosti zaostávajú aj v konvertovaní používateľov internetu na on-line nakupujúcich. K tomu je podľa Google Slovakia potrebné, aby firmy lepšie využívali možnosti digitálneho marketingu a nových technológií a zvýšili tak kvalitu ponúkaných internetových služieb.
Napriek zapojeniu spotrebiteľov a firiem do internetových aktivít sa v relatívne malej miere na internete angažuje slovenská štátna správa. Aj keď takmer všetky slovenské firmy sú on-line a počet nakupujúcich na internete neustále rastie, situácia v oblasti on-line ponuky verejných služieb je podstatne nepriaznivejšia. "Iniciatíva vložená do tejto oblasti by sa mohla Slovensku za niekoľko rokov vrátiť v podobe akcelerácie ekonomického rastu," uviedla spoločnosť.

Súvisiace články

Aktuálne správy