Viac ako polovica Slovákov nie je lojálna jednej banke

Z prieskumu spoločnosti Deloitte vyplynulo, že našinci nemajú v prípade nespokojnosti problém prejsť do inej banky

Slováci patria k najmenej lojálnym klientom bánk v strednej Európe. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte, ktorý sa uskutočnil začiatkom tohto roka. Kým v Českej republike je 17 % a v Poľsku 12 % zákazníkov, ktorí v minulosti buď zmenili banku alebo majú v súčasnosti účty u dvoch rôznych bánk, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku je tento podiel výrazne vyšší. Svoj účet u nás previedla do inej banky viac ako polovica slovenských klientov. Sú aj takí, čo majú účty najmenej v dvoch rôznych bankách. V Rumunsku si do inej banky previedlo účet 42 % respondentov a v Maďarsku to bola necelá tretina.

Z prieskumu ďalej podľa Deloittu vyplynulo, že stále existuje významný podiel populácie, ktorá nevlastní bankový účet (34 %). Prieskum naznačil veľkú nespokojnosť slovenských spotrebiteľov s výškou bankových poplatkov, či s nedostatočnými službami. Rozdiel medzi našimi klientmi a klientmi v Čechách alebo Poľsku je najmä vo vyššej lojalite k vlastnej banke. „Našinci nemajú v prípade nespokojnosti problém prejsť do inej banky,“ povedal odborník v poradenstve pre finančné inštitúcie spoločnosti Deloitte Igor Mravec.

Vo väčšine krajín by len menej ako tretina klientov odporučila svoju finančnú inštitúciu svojim známym. Prieskum naznačuje, že ľudia sa radšej podelia o negatívne skúsenosti, ktoré so svojou bankou zaznamenali. Medzi hlavné faktory určujúce spokojnosť zákazníkov patrí cena služieb, výška úrokových sadzieb a úroveň klientskeho servisu. Slovenskí klienti kladú na rozdiel od klientov v iných krajinách väčší dôraz na zabezpečenie imidžu banky.

Na Slovensku využíva služby internetového bankovníctva približne 40 % klientov, pričom ide najmä o mladšiu generáciu. Českí a Poľskí klienti sú progresívnejší z hľadiska komunikácie s bankou. Napriek tomu aj v týchto krajinách viac ako tretina klientov dáva stále prednosť osobnej návšteve pobočky. V Rumunsku je to dokonca viac ako 90 % klientov. Výsledky tiež naznačujú, že internetové bankovníctvo a služby call centier sú klientmi považované za samozrejmosť.

Súvisiace články

Aktuálne správy