Na D1 Sverepec – Vrtižer otvoria stredisko správy a údržby

Stredisko správy a údržby diaľnic Považská Bystrica, ktoré Národná diaľničná spoločnosť, a.s. vo štvrtok odovzdá do užívania, je posledným objektom druhej etapy stavby prvého úseku diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer. Stredisko výrazne skráti časovú dostupnosť diaľničných úsekov pre údržbu NDS.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. vo štvrtok dopoludnia odovzdá do užívania Stredisko správy a údržby diaľnic Považská Bystrica. Ide o posledný objekt druhej etapy stavby prvého úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer. Vybudovaním strediska sa výrazne skráti časová dostupnosť diaľničných úsekov pre údržbu NDS. Súčasťou nového strediska je aj nové operátorské pracovisko, ktoré bude zabezpečovať nepretržitý dohľad nad bezpečnosťou cestnej premávky.

„Stredisko správy a údržby diaľnic v Považskej Bystrici bude zabezpečovať správu a údržbu diaľnice D1 v úsekoch od Ilavy po Hričovské Podhradie, diaľnice D3 v úseku Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a cesty I/49 v úseku od diaľnice D1 – križovatka Beluša po hraničný priechod s Českou republikou Lysá pod Makytou – Střelná,“ informoval v stredu hovorca NDS Marcel Jánošík.

Diaľničná spoločnosť uviedla, že výstavbou diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer a mnohých ďalších objektov v Považskej Bystrici a jej blízkom okolí výrazne prispela k zlepšeniu dopravnej situácie v tomto meste na Považí. „Dostupnosť obce Sverepec a Považskej Bystrice sa zvýšila výstavbou križovatkových vetiev diaľnice D1 Považská Bystrica, juh. Veľká okružná križovatka v meste Považská Bystrica zabezpečila rýchle a bezpečné odklonenie dopravy v smere Púchov – Rajec,“ dodal Jánošík. Prekládka cesty I. triedy č. 61 medzi Sverepcom a Považskou Bystricou zvýšila bezpečnosť premávky v tomto úseku. Výstavbou novej cesty bolo zásadne upravené výškové a smerové vedenie tejto komunikácie.

Druhá etapa stavebných prác na prvom úseku diaľnice Sverepec – Vrtižer trvala dva roky a uskutočnilo ju Združenie HASTRA – diaľničné stredisko. Išlo o práce, ktoré neboli na už otvorenom diaľničnom úseku vykonané. Vedúcim združenia je žilinská spoločnosť HASTRA, s.r.o. a členom česká firma M – Silnice, a.s. Pardubice. Dodávateľ získal zákazku za zmluvnú cenu 18,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) vo verejnej súťaži s ôsmimi doručenými ponukami. Predpokladaná hodnota prác predstavovala 24 mil. eur bez DPH. Financovanie zabezpečili európske zdroje cez Kohézny fond v rámci Operačného programu Doprava.

Obidva úseky D1 Sverepec – Vrtižer v celkovej dĺžke 9,6 kilometra boli po ukončení zhruba dvojročnej výstavby otvorené predčasne 30. mája 2010 a na ďalší deň sprevádzkované pre motoristov. Boli to posledné chýbajúce úseky diaľnice medzi Bratislavou a Žilinou. Zmluvná cena výstavby oboch úsekov diaľnice predstavovala 272,85 mil. eur bez DPH. Európska únia schválila začiatkom roka 2009 na financovanie diaľnice z Kohézneho fondu 263,47 mil. eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy