Odchodom Poštovej banky z RPR sa podľa šéfky rady vytvára nebezpečný precedens

Diskusia 3  Zdroj: TASR

11. 6. 2012 - Spôsob, akým sa Poštová banka postavila k posúdeniu jedného z jej televíznych spotov, vytvára podľa prezidentky Rady pre reklamu (RPR) Zuzany Mistríkovej nebezpečný precedens a spochybňuje princíp, na ktorom rada funguje.

Bratislava 11. júna (TASR) - Spôsob, akým sa Poštová banka postavila k posúdeniu jedného z jej televíznych spotov, vytvára podľa prezidentky Rady pre reklamu (RPR) Zuzany Mistríkovej nebezpečný precedens a spochybňuje princíp, na ktorom rada funguje. Arbitrážna komisia RPR jednu z reklám banky posúdila ako v rozpore s Etickým kódexom a žiadala jej stiahnutie, banka na to reagovala obvinením z neobjektívnosti a vystúpením z RPR.

Toto konanie označila RPR za neštandardné. Ako poukázala rada, v prostredí, kde si väčšina subjektov pôsobiacich v marketingovej komunikácii uvedomuje zmysel etickej samoregulácie a toho, že fungujúci mechanizmus je prijateľnejší ako zhoršujúce sa regulačné prostredie, pôsobí prístup Poštovej banky ako nezodpovedný a nepochopiteľný. Mistríková pripomenula, že vydanie pozitívneho nálezu ešte neznamená potvrdenie toho, že by sa zadávateľ reklamy správal neeticky.

Viceprezidentka RPR Andrea Cocherová považuje prístup, kedy člen rady nález neakceptuje a vystúpi z nej, tiež za nebezpečný precedens. "Považujem za nebezpečné, pokiaľ by sme akceptovali tento trend, že reakciou zadávateľa alebo akéhokoľvek subjektu na nález Arbitrážnej komisie bude neakceptovanie tohto nálezu a následné vystúpenie z RPR. Systém samoregulácie budujeme od roku 1995 a myslím, že v roku 2012 by sme sa mali uberať trochu opačným smerom," skonštatovala s tým, že tým je sprísňovanie a nie uvoľňovanie nárokov.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam, videozáznam a fotoreportáž.