Začal tender na stavebný dozor pre D1 s tunelom Višňové

Predpokladaná cena za stavebný dozor na plánovanej stavbe diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorej súčasťou bude tunel Višňové, je 13,45 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Výkon stavebného dozoru na pripravovanej stavbe takmer 13,5-kilometrovej diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala môže podľa odhadov stáť 13,45 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Podľa verejnej súťaže, ktorú Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila v piatkovom Vestníku verejného obstarávania, stavebný dozor na stavbe diaľnice medzi Žilinou a Martinom má trvať 2 569 dní, čo je sedem rokov. Otváranie ponúk je plánované 23. júla a o súťažné podklady treba požiadať do 25. júna.

Národná diaľničná spoločnosť posunula termín otvárania ponúk v tendri na výstavbu uvedenej diaľnice, ktorej súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, z 5. júna na 26. júna. Zdôvodnila to rozsahom a komplexnosťou projektu. Vyhovela tým všetkým uchádzačom, aby predišla prípadným revíznym postupom v procese verejného obstarávania. V tendri na projektovanie a výstavbu diaľnice Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala mali ponuky otvárať pôvodne 3. mája. Pre námietky niektorých uchádzačov k súťažným podkladom musela NDS lehotu presunúť na 5. júna.

NDS vyhlásila verejnú súťaž na stavbu diaľnice s tunelom Višňové ešte koncom vlaňajška. Odhadované náklady sú 896,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a práce sú plánované na päť a pol roka. Vzhľadom na následné vyhodnocovanie ponúk môže byť diaľnica hotová najskôr v roku 2018, uzavretie tendra a začatie prác závisí od ďalšieho priebehu verejného obstarávania. Pre plánovanú dĺžku prác môže byť diaľnica financovaná z európskych peňazí až v ďalšom programovacom období 2014 až 2020. Dovtedy by výstavba mohla byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z prípadného úveru Európskej investičnej banky.

Súvisiace články

Aktuálne správy