Zavádzanie spotrebiteľov už do modernej spoločnosti nepatrí

Bratislava 11. mája (TASR) – Niektoré menšie firmy, ako aj veľké spoločnosti idú v súčasnosti v rámci propagácie svojich produktov "na doraz". Prejavuje sa to zavádzaním spotrebiteľa, čo podľa Martina Mazaga zo spoločnosti Prime Time nie je v súlade s najnovšími trendmi správania sa moderných firiem.
"Ide o známe hviezdičkové odkazy, doplnky a dodatky, ktoré si spotrebitelia prvotne neprečítajú, lebo ich jednoducho nezaregistrujú," povedal vo štvrtok (10. 5.) počas Medzinárodnej konferencie o zodpovednom podnikaní v Bratislave pre TASR Mazag. Ako dodal, tieto praktiky sa na Slovensku zväčša týkajú spoločností pôsobiacich v telekomunikačnom odvetví.
V rámci vzťahov s verejnosťou, direkt marketingu a sales promotion by sa podľa Mazaga mali spoločnosti riadiť etickými kódexmi, ktoré existujú v rámci reklamy, ale aj v iných odvetviach. Pri komunikácii so svojimi zamestnancami a akcionármi by takisto nemalo vedenie spoločností informácie zatajovať, prekrucovať a zahmlievať.
Obrat v oblasti nečestnej komunikácie firiem Mazag neočakáva zo dňa na deň. Najmä v oblasti telekomunikácií je problémom tvrdé konkurenčné prostredie, v ktorom si firmy pomáhajú aj nekalými praktikami. "Čo je ale dôležité, je, že čoraz viac spotrebiteľov sleduje, ako sa tie firmy správajú, a majú komplexnejší pohľad na ne," konštatoval Mazag.
Vystupovanie firiem voči komunite a životnému prostrediu sa tak odráža aj na spotrebiteľskom správaní. Takisto však aj pri nábore nových zamestnancov, ktorí sú motivovanejší pracovať vo firmách, ktoré ctia určité zásady alebo etické štandardy.
Na druhej strane sa objavujú menšie a stredné firmy, ktoré postavili svoje biznis na slušnom podnikaní. "Existuje tu skupina firiem, ktoré sú naozaj progresívne v tejto oblasti a ktoré sú naozaj šťukou v rybníku a veľmi dobre pochopili príležitosť, ktorú im tento priestor ponúka," informoval Mazag.

Súvisiace články

Aktuálne správy