Nepriaznivý vplyv katastrofy Costy Concordie oslabuje

Pridajte názor  Zdroj: TASR

6. 5. 2012 - Keď 13. januára narazila na útes pri talianskom ostrove Giglio výletná loď Costa Concordia spoločnosti Costa Crociera SpA, patriaca americkej Carnival Corp., zdalo sa, že nastal súmrak jednej oblasti cestovného ruchu.

Benátky 6. mája (TASR) - Keď 13. januára narazila na útes pri talianskom ostrove Giglio výletná loď Costa Concordia spoločnosti Costa Crociera SpA, patriaca americkej Carnival Corp., zdalo sa, že nastal súmrak jednej oblasti cestovného ruchu. Záujem cestujúcich o služby spoločnosti klesol o 80 % a rovnaký trend sa prejavil aj u konkurenčnej Royal Carribean.

Po štyroch mesiacoch je však situácia oveľa optimistickejšia. Šéf správnej rady Crociery Pier Luigi Foschi v sobotu (5. 5.) v Benátkach vyhlásil, že sa záujem o výletné plavby dostal na minuloročnú úroveň.

V Benátkach sa uskutočnil krst novej lode Costy Fascinosa. Na plavidle za 510 miliónov eur je miesto pre 3800 cestujúcich. Costa Crociera si však verí, že negatívny vplyv nešťastia Concordie bude prekonaný. V októbri sa začne stavať v talianskych lodeniciach Fincantieri jej výletný krížnik pre 4928 cestujúcich.

Oživovanie výletných plavieb sa však deje na úkor ich ziskovosti. Poplatok 299 eur za týždennú plavbu po Stredozemnom mori na osobu nie je výnimkou. Ceny sú v porovnaní s vlaňajškom o desiatky percent nižšie.

Podľa štúdie Nemeckého zväzu námorných prepravcov (DVR) sa za štyri roky dostane na morskú hladinu 17 nových výletných krížnikov.

Foschi v Benátkach informoval aj o nových opatreniach na zvýšenie bezpečnosti na výletných lodiach. Posilňuje sa aj vplyv dôstojníkov voči kapitánovi. Už nebude mať absolútnu rozhodovaciu právomoc. Okrem iného budú môcť zasahovať aj do jeho rozhodovania o plavebnej trase. Okrem toho centrála spoločnosti zavádza systém sledovania pohybu svojich výletných lodí v reálnom čase. Ak sa loď odkloní od určenej trasy, rozozvučí sa alarm.

Katastrofu Concordie neprežilo 32 výletníkov.