Carrefour zaznamenal za 1. kvartál mierny rast tržieb na 22,49 mld. eur

Paríž 12. apríla (TASR) – Francúzska maloobchodná sieť Carrefour zaznamenala za 1. kvartál tohto roka mierny rast tržieb, k čomu jej dopomohol najmä dopyt v Latinskej Amerike. Ten umožnil firme čiastočne vykompenzovať klesajúce tržby na európskom trhu zasiahnutom krízou.
Najväčšia európska maloobchodná sieť z pohľadu tržieb dnes informovala, že od januára do konca marca dosiahla tržby 22,49 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje 1,5-% rast. Spoločnosti sa zároveň podarilo tesne prekonať očakávania analytikov, ktorí odhadovali tržby Carrefouru na úrovni 22,45 miliardy eur.
Najviac sa spoločnosti darilo na trhoch Latinskej Ameriky, kde tržby vzrástli medziročne o 8,1 %. Problémom pre Carrefour však je, že táto oblasť sa na jeho celkovom objeme tržieb podieľa len 20 %. Kľúčovým trhom je Európa, ktorá je ale momentálne najslabším miestom Carrefouru. Dôvodom je dlhová kríza a s ňou sa meniace nálady spotrebiteľov. Spoločnosť sa preto snaží na starom kontinente zmeniť zaužívaný model hypermarketov na menšie obchody a zároveň oznámila, že pracuje na znížení cien.

Súvisiace články

Aktuálne správy