Molson Coors kupuje pivovary StarBev, kam patrí aj Staropramen

Amsterdam 3. apríla (TASR) – Severoamerický pivovar Molson Coors nakoniec predbehol svojho rivala japonského producenta piva Asahi a dohodol sa dnes so spoločnosťou CVC Capital Partners na kúpe východoeurópskej pivovarníckej skupiny StarBev za 2,65 miliardy eur.
Japonský pivovar bol síce považovaný za favorita v súboji o StarBev, ale podľa médií zaň ponúkal menšiu sumu.
Pre Molson Coors, ktorý sa doteraz zameriaval najmä na vyspelé trhy v USA, Kanade a Británii, je dohoda prvým krokom do strednej a východnej Európy. Vedenie koncernu očakáva, že mu pivovary v regióne už v prvom roku vlastníctva pomôžu zvýšiť zisk.
"Akvizícia StarBev sa zhoduje s našou stratégiou, ktorou je rozšírenie portfólia prémiových značiek a zvýšenie nášho podielu na rastúcich trhoch vo svete," uviedol generálny riaditeľ Molson Coors Peter Swinburn.
Spoločnosť CVC kúpila pivovary v regióne strednej a východnej Európy od koncernu Anheuser-Busch InBev a pomenovala ich StarBev podľa českého Staropramenu. A hoci mal bývalý majiteľ ABinBEV prednostné právo na ich spätné odkúpenie, nevyužil ho.
StarBev vlastní pivovary v deviatich krajinách strednej a východnej Európy, vrátane Česka, Rumunska, Bulharska a Maďarska. A hoci región zasiahla kríza v eurozóne, ktorá je ich hlavným obchodným partnerom, čo sa negatívne prejavilo aj na príjmoch StarBev, je táto časť Európy stále považovaná za perspektívnu. Analytici očakávajú, že odbyt piva v regióne bude solídne rásť, len čo ekonomiky znova ožijú.

Súvisiace články

Aktuálne správy