Daňové priznanie podané faxom či mailom treba potvrdiť papierovou formou

Bratislava 25. marca (TASR) – Daňové priznanie môže občan podať osobne na daňovom úrade, ale aj poštou, faxom alebo elektronicky. "V prípade, ak je daňové priznanie poslané faxom alebo mailom, tak musí do piatich dní svojmu správcovi dane doručiť toto daňové priznanie v papierovej podobe. Inak sa na toto podanie bude pozerať ako keby nebolo podané," vysvetlila Beáta Uhrínová z Finančného riaditeľstva (FR) SR.
V rámci elektronickej komunikácie môžu daňové subjekty doručiť priznanie elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom (ZEP), alebo prostredníctvom dohody so správcom dane. Aj pri tejto dohode je však potrebné do piatich dní od podania predložiť krycie listy, ktoré si daňovník vygeneruje v rámci aplikácie elektronického podania daňového priznania.
Priznania je takisto možné podať v rámci novej aplikácie FR, ktorú je možné stiahnuť na internetovej stránke riaditeľstva. Ide o nový spôsob bezplatnej elektronickej komunikácie so správcom dane. V tomto prípade je však potrebné, aby si daňový subjekt vybavil elektronický identifikátor prostredníctvom žiadosti, ktorú si vygeneruje na svojom počítači. Následne je potrebné overiť svoju totožnosť na ľubovoľnom daňovom úrade. Takisto je nevyhnutné, aby si daňovník vytlačil a podpísal dohodu medzi ním a príslušným daňovým úradom.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.

Súvisiace články

Aktuálne správy