Šéf Sociálnej poisťovne odmenu nakoniec nedostane

Ako uviedla hovorkyňa rezortu práce a sociálnych vecí Slavomíra Lorencová, podľa informácií z Úradu vlády SR je vyplatenie odmeny pre riaditeľa Sociálnej poisťovne zamietnuté

Generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne (SP) Ľuboš Lopatka odmenu za minuloročné výsledky poisťovne nakoniec nedostane. „Podľa našich informácií z Úradu vlády SR je vyplatenie odmeny pre riaditeľa Sociálnej poisťovne zamietnuté,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ministerstva práce a sociálnych vecí Slavomíra Lorencová. Minister práce a sociálnych vecí Jozef Mihál pritom navrhoval, aby vláda generálnemu riaditeľovi SP Ľubošovi Lopatkovi priznala odmenu takmer 55,4 tisíc eur.

Premiérka Iveta Radičová na tlačovej besede po minulotýždňovom rokovaní vlády poukázala na to, že návrh na udelenie odmeny šéfovi SP musí schvaľovať dozorná rada poisťovne, čo sa doposiaľ nestalo. „Keby to schvaľovala dozorná rada, bol by iný návrh odmeny,“ uviedla. Hovorkyňa rezortu práce však potvrdila, že dozorná rada SP sa odmenou pre šéfa poisťovne už zaoberať nebude. Vláda pritom musí podľa zákona schváliť prípadnú odmenu pre šéfa SP za minulý rok do konca marca tohto roka.

Dozorná rada SP sa pritom na svojom februárovom rokovaní návrhom na priznanie odmeny Lopatkovi nezaoberala. Podľa hovorkyne rezortu práce sa tak stalo pre pochybenie príslušného zamestnanca poisťovne. „Ten bol povinný informovať predsedu dozornej rady, ministra práce, o tom, že skôr, ako bude návrh na vyplatenie odmeny odoslaný na Úrad vlády SR, musí sa ním zaoberať dozorná rada poisťovne,“ povedala Lorencová. Zamestnanec poisťovne podľa nej túto informáciu predsedovi dozornej rady SP Jozefovi Mihálovi neposkytol.

Po zverejnení návrhu na udelenie odmeny generálnemu riaditeľovi SP šéf poisťovne vyhlásil, že sa prípadnej odmeny vzdá. “Pokiaľ mi vláda prisúdi nejakú čiastku, tak ju po odpočítaní daní darujem buď na charitu alebo cirkvi. Skrátka nebudem tie peniaze využívať,“ povedal Lopatka koncom februára.

Súčasťou návrhu na priznanie odmeny v maximálnej možnej výške je aj odpočet a vyhodnotenie fungovania SP v roku 2011 z pohľadu krátkodobých cieľov. Poisťovňa podľa tohto odpočtu zlepšila svoj kontakt s klientmi, keď napríklad jej pobočky sú od začiatku apríla svojim klientom k dispozícii každý pracovný deň v týždni. „Úspešnosť výberu poistného dosahuje od začiatku roka 2011 čiastky presahujúce 100 %, úspešnosť výberu poistného za rok 2011 je 104,89 %,“ uvádza sa v materiáli. Aj v oblasti investičného rozvoja sa podľa materiálu podarilo naplniť ciele, ktoré sú stanovené v stratégii SP. Spomína sa tiež racionalizácia pracovných činností a optimalizácia počtu zamestnancov poisťovne, ako aj racionalizačné opatrenia ako zníženie tlače a optimalizácia počtu tlačiarní.

Súvisiace články

Aktuálne správy